יום שני, 2 ביוני 2014

מהמייל: מסע המלכות באבוב בארה"ק התשע"ה

מלכות באבוב • המסע ההיסטורי לארץ ישראל • כל הפרטים בפרסום ראשון
האדמו''ר ישהה בישראל כשבועיים ימים • שבת ראשונה בירושלים במתחם שנלר • 3 בתי מלון נשכרו, למשפחות, לאברכים ולבחורי ישיבות באבוב בארה''ב • שיאו של המסע במעמד חנוכת הבית לבנין הישיבה בבני ברק • הנגיד איזי אנגלדר לקח על עצמו את מימון המסע מהחל ועד כלה המוערך ב-6.5 מיליון דולר לפחות • כל הפרטים בכתבה
כ"ק מרן האדמו"ר מבאבוב שליט"א
שלמה כהן

קהל חסידי באבוב בארץ ישראל מתרגשים זה חודשים ארוכים מהבשורה הטובה שקבלו על הסכמתו של כ''ק האדמו''ר מבאבוב שליט''א להגיע לביקור בישראל ברוב עם הדרת מלך לרגל חנוכת הבית לישיבת באבוב בבני ברק.

כפי המסתמן כעת מסע המלכות תצא לפועל ויצטרפו אליה כל חסידי באבוב בארה''ב ואירופה שיגיעו לשבוע ימים לישראל להשתתף במסע המלכות בראשות כ''ק האדמו''ר מבאבוב שליט''א, ההתרגשות רבה מאחר שזה תהיה המסע הראשון של האדמו''ר מיום העלותו על כסא המלכות בהם הוא יוצא כמנהג אבותיו למסעות כאלה.

כ''ק האדמו''ר מבאבוב שליט''א יגיע לארץ הקודש בטיסה ישירה לקראת ליל ט''ו בשבט ויופיע בהדרת קודש למעמד קבלת פנים ושולחן הטהור בקרית באבוב בת ים שם גם ישהה למשך כמה ימים.

למעמד קבלת פנים מצפים הוועדה המארגנת להביא אדמו''רים ורבנים, ראשי ישיבות ואנשי שם שיבואו לקבל את פני האדמו''ר.

שיאו של המסע תהיה בשבת פרשת יתרו שתתקיים בעיר הקודש ירושלים 'שבת התאחדות' של כלל חסידי באבוב בארץ ובעולם שייחרט לעד באבני הדרך של קהילת באבוב בארץ ישראל.

הוועדה המארגנת כבר שכרה את מתחם שנלר שם יוכשר השטח לבניית אוהל ענק לתפילות והשולחנות, 3 המלונות 'גרנד קורט' 'ליאנדרו' ו'פרימה פאלאס' (כ- 1300 מיטות) הושכרו במלאום על ידי הנגיד איזי אנגלדר שלקח על עצמו את המימון המלא של כל המסע כולל את העלות המלאה של הכרטיסים של מאות החסידים שיבואו לשבת ההתאחדות.

את החלוקה של האנשים בבתי המלון יבצעו הוועדה המארגנת כאשר לדרישת האדמו''ר מבאבוב שליט''א לשכן את המשפחות שמגיעים בנפרד עם האנשים שמגיעים לבד ללא המשפחה, ולכן מלון אחד יהיה אך ורק למשפחות ולבעלי בתים, ו2 הבתי מלון הנוספים לאברכים ולכלל בחורי ישיבות באבוב בארצות הברית שיבואו גם הם להשתתף בשבת עילאי זו.

במוצאי שבת או ביום ראשון יגיע כ''ק האדמו''ר מבאבוב בראשות עדת החסידים לשפוך שיח בשריד בית מקדשנו בכותל המערבי, וככל הנראה יסייר עם קבוצה מצומצת במנהרות הכותל וישא תפילה מול מקום המקדש.

המסע המיוחד יגיע לשיאו בחגיגה הגדולה של חנוכת הבית לבנין הישיבה הק' בבני ברק, פרטי המעמד המיוחד עוד לא סגורים, כאשר ההתלבטות הגדולה היא האם לעשות את המעמד בהיכל הישיבה כמעמד סגור רק לבני הישיבה וחסידי באבוב שגרים בישראל, ואז המעמד תתקיים ככל הנראה ביום חמישי, או לעשות את המעמד באוהל ענק שיוקם בקרבת בנין הישיבה בתחילת השבוע שכלל החסידים האורחים גם יוכלו להשתתף במעמד הנשגב.

האדמו''ר מבאבוב צפוי לבקר בימי שהותו בארץ ישראל במוסדותיו בבני ברק ירושלים וקרית באבוב בת ים, כמו''כ ככל הנראה יגיע לתפילה בבתי החסידים בערי הפריפרייה, וגם ישהה למנוחה בסביון למשך כמה ימים.

בשבת השניה לשהותו של כ''ק האדמו''ר מבאבוב בישראל יתקיים שבת מיוחדת שמיועדת אך ורק לתושבי ישראל והיא תתקיים באתרא קדישא מירון, לשם כך שכרו כבר עשרות דירות ובתי אכסניא במושב, לשבת המרוממת.

יצוין, שלאור דרישת כ''ק האדמו''ר מבאבוב שליט''א שהשבת השניה תהיה אך ורק לתושבי ישראל הוחלט על ידי הוועדה המארגנת שאת מימון הכרטיסים יקבלו רק אלה שאכן יחזרו אחרי השבת הראשונה ולא ישארו כאמור לשבת השניה.

בימים אלו כאמור עדיין עמלים צוות ענק של מארגנים על התוכנית המדוייקת כאשר מקווים לא להחסיר אף פרט ולוודא שהכל יהיה על הצד היותר הטוב כראוי וכיאה למלכות באבוב, ודואגים לכל פרט ופרט כמו גם שכרו 12 רכבי יוקרה זהים שילוו את המסע המלכות.

בוועדה המארגנת מקווים לסיים את כל התוכנית והפרטים עד לראש חודש אלול ואז יצאו הודעת מסודרת בעניין, וכך גם יודיעו באופן רשמי למשפחות החסידים לא לקבוע לשבועות אלה שמחות נישואין כדי שהציבור יוכל להשתתף באופן מלא במסע המלכות ובשבת ההתאחדות.

כאמור את כל המסע על כל ההוצאות הכרוכים בה החל מחלוקת הכרטיסים שכירות הבתי מלון בניית האוהל וכו' לקח על עצמו הנגיד איזי אנגדלר המקורב מאד לחצר באבוב וידיד אישי של כ''ק האדמו''ר מבאבוב שליט''א, עד כה מחושבים העלויות בסך כולל של לא פחות מ6.5 מיליון דולר.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה