יום ראשון, 8 ביוני 2014

כעת מתקיימת התפילה המשולשת בחצר הותיקן ברומא מעשה בשלושה: אפיפיור נשיא ויו"ר

פרס מתקבל ע"י שליחי הותיקן בנחיתתו ברומא
 הנשיא פרס כעת בחצר הותיקן ברומא בהזמנת האפיפיור לטקס קריאה לשלום יחד עם אבו מאזן.

נשיא המדינה שמעון פרס יצא היום לביקור מיוחד בוותיקן בהזמנתו האישית של האפיפיור פרנציסקוס. במרכז הביקור אירח האפיפיור את נשיא מדינת ישראל שמעון פרס ואת יו"ר הרש"פ אבו מאזן יחד עם משלחת רבנים, אנשי דת נוצרים ואימאמים מוסלמיים בכירים לטקס קריאה לשלום למאמינים היהודים המוסלמים והנוצרים ברחבי העולם.

יונת השלום



במשלחת אנשי הדת מהצד הישראלי אשר הורכבה בשיתוף הרבנות הראשית לקחו חלק בכירי דתות שונות בישראל, אשר נושאים גם הם את הקריאה המשותפת לשלום ובראשם חבר מועצת הרבנות הראשית בישראל הרב ד"ר רצון ערוסי, חתן פרס ישראל הרב פרופ' דניאל שפרבר, אחראי על היחסים בין הדתות לרבנות הראשית לישראל הרב דוד רוזן, מנכ"ל הרבנות הראשית היוצא עודד וינר, יו"ר ועד מאמיני הדת המוסלמית השייח' מוחמד כיוואן, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח מואפק טריף. גם מן הצד הפלסטיני עתידה להגיע משלחת בין-דתית המורכבת מראשי דת מוסלמים ונוצרים פלסטינאים יחד עם יו"ר הרש"פ אבו מאזן.

הנשיא שמעון עם רבנים ואיאמים היום

הפסגה המשולשת


לפי תכנית הוותיקן הטקס תערך במתכונת ייחודית המשלבת ומכבדת את שלוש הדתות. הטקס יכלול קריאה מיוחדת שתוקדש לכל דת בנפרד, יהדות, נצרות ואיסלאם: הרבנים יקראו פסוקי שלום מהתנ"ך, הנוצרים יקראו פסוקי שלום מן הברית החדשה והמוסלמים יקראו פסוקי שלום מן הקוראן. לאחר הקריאות הדתיות יקיים האפיפיור פרנציסקוס מחווה מיוחדת ויקרא יחד עם שני המנהיגים פרס ואבו מאזן פסוקים אשר ייבחרו על ידם לרגל האירוע המסמלים את הכמיהה לשלום.

פרציסקוס בביקור ברשות הפלשתינאית

יודגש כי האירוע בוותיקן, נערך ביוזמתו האישית של האפיפיור פרנציסקוס אשר הכריז על כך בביקור ההיסטורי במזרח התיכון לפני כחודש ועל כן הינו יוצא דופן בהיקפו ובהתעניינות הבינלאומית אשר זוכה לה ברחבי העולם ובקרב מיליוני מאמינים מדתות שונות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה