יום חמישי, 5 ביוני 2014

מהמייל: הדרת ספרדים בעיירית בני ברק ע"י סגן ראש העיר של ש"ס וחבריו

חגיגות ה-90 לבני ברק, שוב הדרת ספרדים.


לאחר שבחודש שעבר דיווחנו כי בועידת החינוך הגדולה שקיימה העירייה היא סירבה להזמין רבנים ספרדים, ומנהלי מוסדות ספרדים בטענה שמדובר באירוע פרטי. כעת מפיקה העירייה אירוע ענק לציון 90 שנה לעיר בני ברק.

מעיון בהזמנות שנשלחו למוזמני האירוע הענק נמצא כי גם הפעם העירייה ביצעה הדרת ספרדים בצורה בוטה. ככה"נ מסתמכים בעירייה על הרפיסות של הפוליטיקאים הספרדים בעיר שאינם מעודכנים כלל בנעשה בעיר או בבניין העירייה וכל עניינם הוא להאדיר את שמם, ותו לא.

בהזמנות שנשלחו נכתב כי אורחי הכבוד של הכינוס הם הרה"ג ישראל מאיר לאו, וחתן פרס ישראל הרב אלימלך פירר. וכן ינאם "נציג ממלכת החסד" הרב חנניה צ'ולק. לחלק השני של האירוע הוזמן הרה"ג שמעון בעדני חבר מועצת חכמי התורה.

הרב בעדני הוא הרב הספרדי היחיד שינאם. כשמיד אחריו ינאמו הרב חיים הלוי וואזנר, והרב יצחק זילברשטיין. וכן רב העיר הרב משה יהודה לנדא (לא מצאו לנכון להזמין את רב העיר הספרדי הרה"ג שלמה קורח). את האירוע יחתום יהודה מרמורשטיין יו"ר על"ה.

כשתהינו בפני בכירי העירייה על אופי בחירת הנואמים, השיבו לנו כי הכל מתואם עם הנציגות המקומית של ש"ס, וכי לא הייתה שום דרישה מצידם להזמין נציגי ציבור ספרדים.

אין אנו חלילה ממעטים מפעולותיהם של אנשי הציבור הבכירים אלימלך פירר, חנניה צ'ולק, מרמורשטיין, וכו' אך תחת ההגדרה של "נציגי ממלכת החסד" ניתן בהחלט למנות גם אנשי ציבור כמו הרב יוסף כהן מחסדי נעמי אשר הרים מפעל ענק בתחומי העיר למען הנזקקים, ואישים נוספים שאי אפשר להתעלם מפעולותיהם למען הכלל. ומן הראוי היה שנציגי הציבור הספרדים ישמרו על כבוד הציבור ששלח אותם, ולו למראית העין.

החותמים בכאב

בני תורה ספרדים

בנין עיריית בני ברק

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה