יום חמישי, 19 ביוני 2014

פתרון יצירתי: סיסמה סודית לטרמפים

הפתרון של המתנחלים: סיסמה סודית לטרמפים
כדי לצמצם את הסיכון שבנסיעה בטרמפים ועל מנת לוודא שהנהגים אינם מחבלים מחופשים, הציע הרב אליקים לבנון לגבש שאלה ותשובה סודית - מבוססות על המקורות היהודיים - כאמצעי ביטחון נוסף לנוסעים

חטיפתם של שלושת הנערים מגוש עציון הציפה את סוגיית הנסיעה בטרמפים ביהודה ושומרון, נוכח העובדה כי יישובים רבים מנותקים מתחבורה ציבורית זמינה לאורך שעות היום ולאור הסיכון, עליו מתריעים שוב ושוב במערכת הביטחון, מנסיעות כאלה. כעת מנסים ביישובים ביהודה ושומרון לגבש פתרונות זמניים כדי לשפר את רמת הביטחון של הנוסעים בטרמפים בין היישובים.
אחד המהלכים הוא עידוד נסיעה בטרמפים מנקודות הסעה בתוך היישובים. הורים ומורים הנחו את הנוסעים בטרמפים לתפוס את הנסיעות מתוך היישובים ולא להמתין בטרמפיאדות הממוקמות על צירי התנועה. בימים האחרונים אכן התגברה מגמה זו ביו''ש, אך עדיין נוסעים רבים, בלית ברירה, ממשיכים לנסוע מהטרמפיאדות החיצוניות - בין היתר גם מזו הממוקמת מחוץ ליישוב אלון שבות ובצומת גוש עציון, האזור בו נחטפו שלושת הנערים - גיל-עד, איל ונפתלי.

רעיון יצירתי נוסף שתפס תאוצה בימים האחרונים הוא ''סיסמה סודית'' שנמסרת בין הנוסע בטרמפ לבין הנהג, כדי לוודא שהוא אכן נהג ישראלי ולא מחבל. מדובר בהצעה שמנסה לקדם הרב אליקים לבנון, הרב האזורי לשומרון וראש הישיבה באלון מורה, שהציע לקיים נוהל קבוע וסודי של שאלה ותשובה בין טרמפיסטים לבין הנהגים, טרם העלייה לרכב.

במסגרת היוזמה, אדם הממתין לנסיעה ישאל את הרכב המגיע אל הטרמפיאדה שאלה מן המקורות וזה ישיב לו תשובה שסוכמה מראש. הרב לבנון הציע כי השאלות והתשובות יתבססו על המקורות היהודיים, כדי לצמצם את האפשרות שמדובר במחבל המחופש למתיישב, כפי שקרה בעבר.

במקביל, בחלק מהיישובים החליטו, כיוזמה מקומית, לפתוח קבוצות וואטסאפ יישוביות, בהן מתאמים בין נהגים לטרמפיסטים. ואולם, ביישובים טוענים כי מדובר בפתרון חלקי בלבד, שלא עשוי לפתור את העובדה שמאות תושבים נוהגים מדי יום, באופן קבוע, לנסוע בטרמפים בין היישובים אל מקומות העבודה ומוסדות הלימוד

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה