יום שני, 16 ביוני 2014

גורם בטחוני בכיר: "הסגר מתחיל לשאת פרי, פעילות כזו מובילה לתוצאה"


ביומו הרביעי של מבצע "שובו אחים", הביע הגורם הבכיר אופטימיות זהירה לגבי התקדמות הכוחות בחברון ובגדה: "נעצרו כ-150 אנשי טרור, החקירות שלהם מתקדמות ובסוף נצליח לשים את היד על מה שאנחנו מבקשים". הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני

"מתוך הניסיון שלנו ביהודה ושומרון, סוג פעילות כפי שאנחנו מבצעים כיום מוביל לבסוף לתוצאה". כך הצהיר אחר הצהריים גורם בטחוני בכיר, בתדרוך לתקשורת הישראלית.

בעוד הפעילות הצבאית בחברון ובאזורים אחרים בגדה נמשכת, עידכן הגורם: "עד עתה נעצרו כ-150 אנשי טרור - רובם אנשי חמאס, כמה מהם אנשי המועצה המחוקקת. החקירות של העצורים מתקדמות, ובסוף נצליח לשים את היד על מה שאנחנו מבקשים. הסגר באזור חברון מתחיל לשאת פרי".

לדברי הגורם, "כרגע יש סדרי כוחות גדולים של כוחות בשטח. אתמול קיימנו הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל, שבשורה התחתונה שלה, הוחלט על העמקת הטיפול".

בשעות הלילה והבוקר האחרונות המשיך צה"ל במעצר מבוקשים, ובין היתר נעצר יושב ראש הפרלמנט הפלסטיני, איש חמאס. בהתפרעויות נורה ונהרג פלסטיני שהשליך לבנה על כוחות צה"ל.

לפני שעה קלה הסתיימה ישיבת הקבינט המדיני בטחוני שארכה כשלוש שעות ושדנה בצעדי תגובה נוספים נגד חמאס, ובשעות הערב צפוי ראש הממשלה בנימין נתניהו למסור הצהרה לתקשורת לגבי התקדמות המבצע הצבאי לשחרור החטופים. מוקדם יותר היום שוחח נתניהו עם ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן, שגינה את החטיפה.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה