חייל חרדי: מרגישים שליחות אדירה
(צילום אילוסטרציה: פלאש 90)
בשעות הלילה המאוחרות יוצאים חיילים חרדים מגדוד נצח יהודה של הנח"ל החרדי אל בתי פלסטינים המתגוררים בגזרת מנשה בערים טול-כארם וג'נין - עליה אמונים החיילים החרדים, ומבצעים מעצרים של עשרות פעילי חמאס כחלק מהמאמץ לשחרורם של שלושת תלמיד הישיבה החטופים.
בשיחה עם "כיכר השבת", אחד מחיילי הגדוד מסרב להתייחס לפעולות בהן הם נוקטים אך תיאר את התחושות בגדוד: "אנחנו נמצאים כאן מידי לילה ומבצעים את המשימות שהמפקדים שלנו הטילו עלינו, אבל עכשיו לצאת למבצע לשחרור החטופים שלנו זה נותן לנו תחושה טובה יותר. אנחנו מרגישים שליחות אדירה".
"אנחנו נמצאים בפעילות וקשה לישון בזמן כזה וגם כשאתה ישן אתה חושב על זה שישנם שלושה נערים שעכשיו לא ישנים, שהם מפחדים ונמצאים בידי האויב ולכן אנחנו חושבים כל הזמן איך נוכל להציל אותם משם", הוא מספר.
לדבריו, "החלום שלי זה לתפוס אותם חיים, זה היה מבחינתי השיא שלי בכל השירות. בשביל זה אנחנו לא ננוח עד שנשים את ידינו על המחבלים ועד שנמצא את החטופים. אנחנו עושים הכל כדי שזה יקרה מהר ככל שניתן".
המעצרים בימים האחרונים נועדו להפעיל לחץ על החמאס ולהוביל את אנשיו לגרום לשחרור החטופים. זו גם הסיבה לכך שהמעצרים אף הורחבו מעבר לגזרת חברון וכוללים גזרות נוספות ביהודה ושומרון. בשנה האחרונה, עוד טרם תחילתו של האירוע הנוכחי, נחשב גדוד הנח"ל החרדי לאחד המובילים בחיל הרגלים במספר המבוקשים שעצר. מספר שעמד עד לאחרונה על מעל ל-300.