יום ראשון, 8 ביוני 2014

מהמייל: פותחה שיטה לגניבת מידע ממחשבים שאינם מחוברים לרשת

פותחה שיטה לגניבת מידע ממחשבים שאינם מחוברים לרשת
באוניברסיטת בן גוריון פיתחו שיטה שמאפשרת על ידי הדבקת וירוס להפוך מחשב לכזה המשדר אותו רדיו. האותות נקלטים על ידי מכשיר מרוחק שעוקב כך אחרי כל הפעילות במחשב

במעבדות הסייבר של אוניברסיטת בן-גוריון פותחה שיטה להזלגת מידע ממחשבים המכילים מידע רגיש, כאשר למחשבים אלו אין גישה לרשת האינטרנט. לדוגמא, כאשר מצליחים להדביק רשת מסווגת בווירוס. השיטה, של חוקרי מעבדות הסייבר של האוניברסיטה, בראשותו של פרופ' יובל אלוביץ' מהמחלקה להנדסת מערכות מידע באוניברסיטה, מאפשרת ליצור גלי רדיו באמצעות המחשב וקליטת גלי הרדיו הללו באמצעות טלפון נייד המצוי במרחק. כאשר מישהו כותב מסמך מסווג במחשב מבודד שאינו מחובר לרשת, החוקרים הדגימו כי הם הצליחו ליירט אותו מטלפון נייד המצוי במרחק.

לדברי פרופ' אלוביץ שיטת הציטוט מתבססת על הפיכת כרטיס המסך של המחשב משדר רדיו רב עוצמה. "כרטיס המסך והמסך משדרים במילא בעוצמה רבה. לכן על ידי תוכנה פשוטה אפשר להפוך אותם לרדיו. מדובר בפיתוח פורץ דרך שלדעתי אין גם לאמריקנים. עד היום מה שפורסם היה שהNSA מחבר מכשיר למחשבים שלא מחוברים לרשת. אנו לא צריכים חיבור למחשב אלא רק הדבקה בווירוס".

יצוין כי לצד מעבדות הסייבר של האוניברסיטה פועלות מעבדות החדשנות של דויטשה טלקום בניהולו של פרופ' אלוביץ', העוסקות בתחום של אבטחת המרחב המקוון, מערכות המלצה ועיבוד של נתונים רבים הזמן אמת. החברה, בשיתוף עם חוקרי אוניברסיטת בן-גוריון הציבה לעצמה מטרה לפתח טכנולוגיות פרוצות דרך, המובילות ליתרונות תחרותיים, תוך יצירת הזדמנויות עסקיות חדשות.
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה