יום חמישי, 30 באוקטובר 2014

המילקי של בני ברק זול מזה של ברלין

בזמן שמחאת ברלין מתמוססת לאיטה מהתקשורת, מתרומם לאיטו קמפיין נגדי מסוג אחר: עידוד שופינג בבני ברק. למה לחפש פתרונות בניכר האנטישמי כשאפשר למצוא אותם קרוב לבית?

עמוד פייסבוק חדש בשם "שופינג בבני ברק", קורא לגולשים לערוך את הקניות שלהם ברשתת הזולות של העיר, במקום לשלם עוד מחיר מופקע על מילקי ב-am:pm תל אביב. העמוד מפרסם השוואות מחירים של מוצרים בין שתי הערים, תחת הסלוגן - "ברלין זה רחוק".


את העמוד מתפעלת קבוצת "הרשת החרדית", קבוצה של אנשי ניו מדיה מבני ברק שמנהלים בדרך כלל פרופילים עסקיים ברשת. זהו בעצם העמוד הראשון שהם מקימים כסוג של שירות לציבור שמצטרף לשיח של יוקר המחיה. המטרה - לעזור לצרכנים לנהל את קניותיהם טוב יותר, להעניק אלטרנטיבה לעזיבה לברלין - ועל הדרך לחזק את חיי המסחר בבני ברק.

"אנחנו כאן כדי לספר שאצלנו זול יותר", סיפרה חני, אחת ממנהלות העמוד לוואלה!טק, "אנחנו חיים ונושמים את הרחוב הבני ברקי מחד ואת הניו מדיה והרשתות החברתיות מאידך. מתוך ההיכרות הזו, צרם לנו לשמוע את כולם מדברים על ברלין בזמן שאפשר לחסוך גם בקנייה אצלנו בעיר".

והחזון הוא שכולם יקנו בבני ברק?

"אנחנו רק נותנים את המידע, מה אנשים יחליטו לעשות עם זה - מעבר לתחום אחריותינו".

המוצרים שמוצגים בעמוד בינתיים הם בעיקר מוצרי סופרמרקט - מוצרי מזון וחטיפים, וגם השוואת מחירים אחת של מוצר טיפוח. "כשאנחנו מזדמנים מחוץ לעיר אנחנו קונים דברים לדרך, ומופתעים תמיד ממחירי מאפים, מזון מהיר, וממתקים", אומרת חני, "גם קוסמטיקה ובשמים הם בחצי מחיר. לא רק שהמותגים המוכרים זולים אצלינו לפחות בחצי שקל באופן קבוע (וביותר מכך במבצעים), נמכרים אצלנו גם מותגים זולים במחירים זולים הרבה יותר".

מנהלי העמוד מדגישים שהמחירים בבני ברק הם לא הכי זולים - למעשה, הם יקרים יותר מהמחירים בריכוזים חרדיים אחרים ומרוחקים יותר מהמרכז. אבל יחסית לערים אחרות במרכז הארץ, בעיקר בגוש דן, בני ברק היא הזולה ביותר. לדברי מנהלי העמוד, הסיבה שבערים החרדים זול כל כך היא כי הציבור החרדי לא מסוגל לשאת בהוצאות כבדות, ואם המחירים יעלו, אנשים יפסיקו לקנות. סיבה נוספת שהם מזכירים היא קצת יותר פיוטית: בעלי עסקים בערים האלה פחות רוצים לדפוק אותך. "כשמגיעים לחנויות מחוץ לעיר ורואים מחירים כפולים קולטים עד כמה הרשתות הגדולות פשוט עושות עלינו קופה, בבני ברק לא באים מתוך חשיבה כזו. אין לאף אחד רצון לדפוק קופה על חשבון הצרכנים. מוסיפים רווח הגיוני על העלות - ומוכרים".

אז בשאר הערים הארץ פשוט לא מפרגנים לנו.

"כנראה. הרשתות מחויבות לחשיבה ארצית ומן הסתם מתמחרות לפי מה שהציבור באיזור הפעילות שלהן מוכן לשלם. אבל היי, פתחו לידינו קופיקס לא מזמן - הנה דוגמא לרשת שהבינה שבכל הארץ נגמר לאנשים החשק לקנות ביוקר".

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה