יום שלישי, 20 במאי 2014

בית שמש לא נרגעת. האם אלי כהן לא יכול להשלים עם הניצחון החרדי?

פיצול בית שמש: מתפקדים לליכוד כדי להשפיע
תושבים בעיר החליטו לנסות להפעיל לחץ למימוש המהלך מתוך מפלגת השלטון. גם אלי כהן הצטרף למאבק

אלי ג'אן 

אם עד היום התרגלנו שהעומדים בראש חוד החנית לפיצול העיר בית שמש הם חברי המועצה ריצ'רד פרס ומוטי כהן, השבוע הצטרף גם חבר המועצה אלי כהן. אמנם שר הפנים גדעון סער התבטא כי נושא הפיצול לא עומד על הפרק, אך מוטי כהן מבטיח כי "אחרי שהוא יראה את הלחץ שנפעיל מהיום, הוא ישקול שוב". גורמים פוליטיים מספרים השבוע כי בעיר ישנה מגמת התפקדות גדולה למפלגת הליכוד. "ככה נפעיל עליהם לחץ מתוך המפלגה", מסבירים שם את הצעד.



בשבוע שעבר כינס אלי כהן בביתו מספר מקורבים כדי לדון בנושא פיצול העיר ולאחריה הוחלט להצטרף למאבק. למרות ההחלטה העקרונית, כלפיי חוץ אלי כהן מעדיף לשמור על עמימות "עדיין לא גיבשתי החלטה סופית, אבל אני אחליט בקרוב", אמר לאחר הישיבה.
 

הפגנה בבית שמש נגד תוצאות הבחירות (צילום: אוהד צויגנברג)
הפגנה בבית שמש נגד תוצאות הבחירות (צילום: אוהד צויגנברג)

 
מוטי כהן מגלה כי בימים הקרובים הדרישה לפצל את בית שמש בין חרדים לחילונים תעלה מדרגה. "היו חגים, היינו קצת בחופשה, אבל בקרוב נצא לפעילות מאסיבית בנושא", הוא מבטיח. "יהיו מחאות והפגנות ונעלה את הפיצול לסדר היום. עכשיו גם אלי הצטרף אלינו וכולנו יד אחד".

 שר הפנים גדעון סער שקיבל פניה מגורמים ברשימת הליכוד בבית שמש, דחה את הרעיון. "אנחנו כלל לא דנים בנושא הפיצול של בית שמש", אמר לאותם גורמים, אך במטה המאבק החדש לא חוששים. "אחרי שהשר ייראה את תפוח האדמה הלוהט, הוא יהיה חייב להתייחס לבקשה הזו", אמרו שם.
 
גורם בליכוד מגלה כי לאחרונה תושבים רבים התפקדו לליכוד כדי להשפיע על חברי הכנסת והשרים. בשבוע הבא ייפגש מוטי כהן עם בכירי משרדו של יו"ר מפלגת יש עתיד יאיר לפיד. "אנחנו מעלים את הנושא לסדר יום גם בכנסת. מהיום הדברים הולכים להשתנות", הוא אומר.
 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה