יום ראשון, 25 במאי 2014

נאסא מתכננת להקים חממות על מאדים בשנת 2021 !

המאדים: האם יוקמו שם חממות?

גם נאס"א מבקשת ליישב את החלל, אך בינתיים לא בבני אדם אלא בצמחים. נאסא מבקשת להתקין חממות קטנות על מאדים שיוטסו על החללית הבאה שתיבנה ואשר תנחת על מאדים בשנת 2021.
ניסוי בגידול צמחים הוא צעד ראשון לפני הקמת מושבה מאוישת על מאדים.

הניסוי – Plant Experiment (MPX) יהיה כזה שיוכל לכלכל את עצמו. הוא יהיה אטום לאטמוספירת מאדים כדי למנוע בריחה של צמחים – שהם כידוע יצורים חיים – אל אדמת מאדים.

"כדי להקים מושבה מאוישת ארוכת טווח שתחזיק את עצמה על מאדים יש צורך להוכיח שצמחים יכולים לפחות לצמוח על מאדים." אמרה סגנית החוקר הראשי בפרויקט MPX הת'ר סמית' ממרכז איימס של נאס"א בועידת Humans 2 Mars שהתקיימה בסוף אפריל בוושינגטון. "זה עשוי להיות הצעד הראשון. אנו נשלח זרעים ונראה אותם צומחים."

ניסוי MPX יוצב בתוך קופסה של לווין זעיר (קיובסאט) בחלקו החיצוני של הרכב שישוגר בשנת 2020. הקופסה תכיל אטמוספירה ארצנית וכ-200 צמחים של תודרנית לבנה (Arabidopsis), צמח פורח קטן שנעשה בו שימוש נפוץ במחקרים מדעיים. "בתוך 15 ימים תהיה לנו חממה קטנה במאדים" אמרה סמית'.

הניסוי יידרש להתמודד עם רמות הקרינה החזקות והכבידה הנמוכה של מאדים (כ-40% מזו של כדור הארץ. "נתחיל בניסוי קטן ונגיע לבסוף לבסיס המקיים את עצמו. אם אכן הניסוי יצליח הצמח הזה יהיה היצור הרב תאי הראשון שיגדל, יחיה ולבסוף ימות בכוכב לכת אחר."

הרכב של 2020 יבוסס על קיוריוסיטי שגילה זמן קצר לאחר נחיתתו באוגוסט 2012 כי מאדים מסוגל לתמוך בחיים חיידקיים. הרכב יחפש רמזים לחיים בעבר על מאדים ויאסוף סלעים ודגימות קרקע שיושבו לכדור הארץ. הבחירה הסופית של הציוד לרכב זה תיעשה בחודש יוני 2014.

מקור: http://www.hayadan.org.il/russia-want-to-build-moon-colony-nasa-to-s-greenhouses-to-mars-2505146/

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה