יום ראשון, 25 במאי 2014

מהמייל: עיתון 'משפחה' חושפת קצת מאחורי הקלעים של ביקורו של שר הביטחון משה (בוגי) יעלון אצל כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא שליט"א:

-מה אמר יעלון לאדמו"ר-

על צלחת סלט ישראלי קצוץ דק דק, עם לימון וטחינה, ישב השבוע שר הביטחון משה יעלון עם ידיד ותיק וסיפר לו בהתלהבות על המפגש שערך לפני שבוע עם כ"ק מרן האדמו"ר מבעלזא.
"איש פיקח מאוד, עם ראיה רוחבית והבנה יוצאת דופן של תהליכים", הגדיר אותו יעלון באוזני בן שיחו.

לידידו סיפר יעלון כי לפני ארבע שנים ישב לראשונה לשיחה עם האדמו"ר מבעלזא, בנושא התקיפה באיראן שישראל שקלה באותם ימים, "האדמו"ר ביקש להבין אם אנחנו מאיימים או באמת רוצים לפעול, ואם לפעול מדוע עכשיו", סיפר יעלון והוסיף: "ביקשתי את אישור ראש הממשלה וסקרתי בפניו את הנושא. השאלות שהועלו בפניי חידדו כמה נושאים לא ברורים, והעליתי את זה בפני ראש הממשלה. הוא הביע התפעלות ואף הורה לשנות ולהוסיף כמה דברים".

"מאז שמרנו על קשר", המשיך יעלון ותיאר. כאשר מוניתי לשר הביטחון האדמו"ר שלח לברך אותי וביקש ממני 'לשמור על תלמידי הישיבות ועולם התורה'. הבקשה הייתה מעט תמוהה בעיניי, מה עוד שהשליח ציטט את דברי האדמו"ר מתוך הכתב, ואני תהיתי מה ההדגשה הזו", ציין יעלון. "חלפו שבועות ספורים, יאיר לפיד העלה את נושא הגיוס, ואני נזכרתי בברכה ומצאתי עצמי מתפעל ומשתאה מהחכמה וניתוח תוצאות הבחירות. נדהמתי ושמרתי בליבי את הדברים. כאשר הגיעו הדברים למעשה זכרתי את הבקשה ונלחמתי עבור עולם התורה מול מרבית שרי הממשלה, הצלחתי. בקבוק היין והתודה שקיבלתי מהאדמו"ר יקרים לי".

"אחרי שעבר בכנסת חוק הגיוס התקיימה פגישה של ראשי הסיעות החרדיות (גפני וליצמן. אטיאס נשלח על ידי דרעי) עם מזכירי מועצות גדולי וחכמי התורה, אייכלר סירב לבוא מסיבות מפלגתיות, ולכן מיד בסיום המפגש עדכנתי אותו במה שנאמר שם, והוא עדכן את האדמו"ר.

"בשבוע האחרון לאור ההתלהמות בציבור החרדי, ביקשתי לשוחח עם האדמו"ר. התחייבתי בפניו, על דעת ראש הממשלה, כי כל מי שיתייצב בזמן ויעבור את התהליך כרגיל, יזכה לדחיית שירות כמו שהיה עד עכשיו.
סקרתי את מצבה הביטחוני של מדינת ישראל והדגשתי את הצורך ב'אחדות העם', כדי לעמוד מול הסכנות והמערכות הצפויות אל מול כל האויבים מסביב.
הבעתי דאגה מן הקרע שנוצר בין הצבא לבין הציבור החרדי, והבהרתי את דעתי כי מדינה שתתייחס ללומדי תורה כעבריינים, לא תהיה מדינה יהודית. ציינתי שהנחיתי את גורמי צה"ל השונים העוסקים בנושא לגלות את הרגישות הנדרשת אל מול האוכלוסיה החרדית. מנגד, מי שלא יתייצב, נפעל כנגדו ביד ברזל ללא רחמים. נגיע אליו הבייתה או לישיבה, ונעצרו אותו.

מה הוא אמר על זה? שאל בן שיחו של יעלון.
"הוא לא חיבב את הסיפא של דבריי על אודות אלו שלא יתייצבו", הודה יעלון. "אבל סיפר לי ח"כ ישראל אייכלר שהאדמו"ר התבטא באוזניו כי אם יש היום שר בממשלה שאפשר לסמוך עליו מבחינת השמירה על עולם התורה, אידישקייט כלשונו, זה אני. מה שאומר שיש להם אמון בי כי עמדתי בכל ההבטחות".

זה מה שהיה בקודש פנימה? שאלתי השבוע את ח"כ ר' ישראל אייכלר, שהשתתף בפגישה, "אני יכול להגיד לך רק מה שאני אמרתי בפגישה", השיב אייכלר, "אמרתי לשר הביטחון כי 'ביטול גיוס החובה בכפיה לכלל האזרחים, ימנע את הזעם הציבורי, היוצר אוירה של מלחמת אחים, האסון הגדול ביותר למדינה ולצבא, הוא הפיכת הצבא לכלי מלחמה נגד הציבור החרדי ולומדי התורה. ישנם גורמים שמשתמשים בשירות הצבאי ככלי מלחמה נגד שומרי תורת ישראל. בכך הם יוצרים סכנה ביטחונית גדולה מכל הסכנות מול האויבים מבחוץ". אמר.

"הדרך הטובה ביותר להרגיע את הציבור הכללי, הוא לתגמל את החיילים הטובים והנדרשים בשכר הגון, ולבטל את הסנקציות שיש בהן כפייה, לכל אזרח שאינו מתאים. בתקציב של שישים מליארד שקלים בשנה, אפשר לשלם שכר הגון לחיילים ולקצינים נדרשים. כשם שאין מחסור המתגייסים מרצון למשטרה, לקצונה ולצבא הקבע, כך לא יהיה שום מחסור בחיילים מקצועיים, שראוים לשכר הגון. - זה מה שאמרתי".

ומה עם מה שיעלו מצטט מהפגישה? שאלתי.

"אני לא מדבר על מה שהיה בקודש פנימה" חתם אייכלר.

עם קשר לביקור ככל הנראה, השבוע הוציא קצין רפואי ראשי הנחיה לרופאים הצבאיים, להתחשב ברגישות של אוכלוסיות שונות בעת הבדיקות הרפואיות ולהימנע מבדיקות פולשניות שאין בהם צורך, או שאינן רלוונטיות לזמן הבדיקה.
אהבתי ·  · 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה