יום ראשון, 13 ביולי 2014

איגוד סימנרים 'בית יעקב': מקום המדינה לא היה כזה זילזול בנו

סמינרים חרדיים: "יחס שלילי ממשרד החינוך"

איגוד הסמינרים 'בית יעקב': בכל הממשלות מאז קום המדינה לא היתה התייחסות מתנכרת ומזלזלת כזו כלפי הסמינרים.
חיים לב, פרסום ראשון: ט"ו בתמוז תשע"ד, 13/07/14 16:58


בנות סמינר. ארכיון
צילום: פלאש 90


איגוד הסמינרים 'בית יעקב' תקף הבוקר (ראשון) את משרד החינוך שלטענתו נמנע מלתת תשובות למערכת החינוך של הסמינרים החרדיים ובכך מונע את פתיחת שנת הלימודים הקרובה בעוד כחודש וחצי.

לדבריהם אנשי האיגוד, בכל הממשלות מאז קום המדינה לא היתה התייחסות מתנכרת ומזלזלת כלפי הסמינרים, כפי ההתנהלות במשרד החינוך שבממשלה הנוכחית.

"כל עשרות שנות המדינה משרד החינוך נתן שירות לסמינרים גם כאשר הנציגות החרדית היתה באופוזיציה, כיון שהבינו כי זו זכות אזרחית מוקנית. עכשיו גם הזכויות האלה נרמסות", הם אומרים.

שנת הלימודים אמורה להיפתח ביום ו' באלול (1 בספטמבר), אך עד כה, לא פיזר משרד החינוך את הערפל סביב כוונותיו לגבי מצבת הסמינרים.

מזכ"ל איגוד הסמינרים, הרב יצחק אוסטרליץ, אומר כי איגוד מנהלי בתי הספר העל יסודיים והסמינרים 'בית יעקב', הוא הגוף היציג, האחראי על למעלה מחמישים מוסדות לימוד ברחבי הארץ ובהם עשרות אלפי תלמידות.

"לאורך כל השנים, קיים האיגוד דו-שיח ענייני ומקצועי עם משרד החינוך, ובמיוחד עם האגף להכשרת עובדי הוראה. כל זה "נשרף" בצורה חד-צדדית על ידי משרד החינוך. המשרד ממשיך שלא להשיב לפניות, ובעצם מעמיד בסכנה את פתיחת שנת הלימודים בסמינרים", הוא אומר.

גורמים במערכת החינוך התורני טענו כי עושה רושם שאולי זו המטרה שאליה הוא שואף להגיע: לסכל את פתיחתה הסדירה של שנת הלימודים בסמינרים החרדיים. "זו אינה רק התייחסות לסמינרים, אלא לכלל המערכות החרדיות. בראש משרד החינוך, עומד שר ממפלגת 'יש עתיד', והמוסדות החרדיים מתלוננים קשות על גישה בוטה ומפלה כלפי מערכות החינוך החרדיות. עתה מדובר על הסמינרים של בית יעקב, הסובלים מהיחס המתנכר של משרד החינוך, יחס המחלחל בדרגים הבכירים השונים.

"אל מנהלי הסמינרים פונות מחנכות ומורות, פונים גם הורים ותלמידות, המבקשים לדעת את מקומם ואת התכניות לקראת שנת הלימודים. אלא שבניגוד לכל סדר, חוק ומינהל תקין, ממשיך משרד החינוך בהתייחסות שלו, שלדברי הנהלות הסמינרים מבטאת יחס שלילי".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה