יום שני, 14 ביולי 2014

ה'צוק האיתן' של בעלי המכולות בת"א

היום בבוקר, בעיתון 'יתד נאמן' הסבר מדויק ומושכל על פשר האזעקות שהחרידו את תל אביב. הם יודעים למה ומדוע הומטרו מטחי טילים על העיר הזו, והם גם דאגו ליידע את קהל הקוראים שלהם. הם הסבירו על "עלבונה של השבת" שבגינה נותרו רחובות [העיר תל אביב] שוממים, תוך פגיעה בכיסם של בעלי העסקים שהמשיכו להתריס נגד השבת בניגוד לחוק.
כשהמשכתי לדפדף באותו עיתון, יתד נאמן, אני מגלה מודעת פרסום של רשת 'תכל'ס', רשת-בת של AM-PM הרומסת ברגל גסה את השבת מזה כמה שנים, למרות המחאות הרבות והכואבות של ציבור יראי ה', שיצאו למחאת הצרכנים הגדולה, בהוראתו של מרן הגרי"ש אלישיב זצוק"ל, ולצידו יבלחט"א מרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א. המחאה הגדולה, שנבעה מכאב עמוק של הציבור החרדי, חלחלה אצל רבבות אלפי ישראל, שומרי השבת וכואבי חילולה, ואלו הדירו את רגלם מהרשת ובנותיה, כדי שלא לפרנס את מחללי השבת.
ואני [וכמוני עוד הרבה שקראו את 'יתד נאמן'] מוצא את עצמי שואל בקול רם: עורכי ומנהלי עיתון 'יתד נאמן'! אם נכונים דבריכם, ואם צדקתם בסיבת הפגזות העיר תל-אביב, כיצד אתם מעזים להכניס את כל העיר בני ברק לסכנה כה גדולה. הרי בתתכם יד לרשת 'תכל'ס', שהיא "אותה הרשת בשינוי אדרת", והיא מצויה בבעלותם של מחללי שבת, ואתם מאפשרים לה להיכנס לתוככי העיר בני ברק, אתם מעמידים את כל תושביה בסכנה של טילים ורקטות.
למעשה, המאבק התל-אביבי נגד מחללי השבת, היא לא נחלתם הבלעדית של עורכי עיתון 'יתד נאמן' [שלא הוכיחו עקביות במאבק על שמירת השבת...], אלא זה הוא מאבק ישן ועתיק יומין, אותו יזמו בעלי המכולות הקטנות בתל אביב, המבקשים לשמור את השבת ולסגור את עסקיהם ביום קדוש זה, אולם הם מתמודדים עם רשתות גדולות ואגרסיביות [כמו AM-PM 'שפע שוק', ורשת 'תכל'ס'], המאיימים למוטט אותם אם לא יעבדו - חלילה - בשבת.
ולמול מאבקם הנחוש והכאוב של בעלי המכולות, ניצב המכשול הגדול ביותר, המגיע מתוככי המחנה החרדי, ואלו הם בעלי האינטרסים החרדיים, משתפי הפעולה עם מחללי השבת, כמו שנאמר 'מהרסייך ומחריבייך ממך יצאו', והם-הם העומדים מאחורי מודעות הפרסום של רשת תכל'ס בתוך עיתון חרדי, המכשילה את מאבקם של שומרי השבת, וממיטה מכת מות על בעלי המכולות בתל אביב.
אך, כיהודים מאמינים בני מאמינים, אנו בטוחים כי בעלי המכולות יזכו לסיעתא דשמיא במאבקם, ותהיה שמירתם על השבת 'צוק איתן' בים הסוער של המלחמות והאיומים השונים העומדים נגד העם היהודי, וסגולה לשמירה על תושבי העיר תל-אביב, שלצערנו עומדים מול נסיון קשה של חילולי שבת המוניים. כי כשמדברים על 'שמירת שבת' לא מדברים רק על נושא מעניין לכתיבת טור בעיתון, ולא מדובר באיזה אינטרסט שולי של איש כזה או אחר, אלא זו היא מלחמה על עיקר מעיקריה של התורה, שמירת השבת, השקולה נגד כל מצוות התורה.
לסיכום: יש לנו את מאבקם של בעלי המכולות נגד חילולי השבת, יש לנו את המאבק הענק של הציבור החרדי בראשות גדולי ישראל שליט"א, להחרים את הרשתות ובנותיהן. ולעומתם יש לנו קומץ עסקנים שובבים, שבגיבוי של עיתון 'יתד נאמן' מפרסמים ומעודדים רכישה ברשת תכל'ס המצויה בבעלות מחללי השבת. ולא נותרה לנו הברירה, אלא לקרוא להם מעומק ליבנו: חדלו, הרפו! עזבו את השבת, ואל תפריעו למאבקם הצודק של בעלי המכולות, ואל תכשילו את מאבקו של הציבור החרדי בחילולי השבת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה