יום שישי, 16 במאי 2014

אלעד: בית התבשיל הראשון פתח את שעריו

לא משאירים אף יהודי רעב!



השבוע נפתח בשעטו”מ באלעד בית התבשיל הראשון בעיר, ע”י הארגון “דרך הבעל שם טוב” בראשות הרב יעקב הלוי שליט”א.

למעלה מחמש שנים מדברים באלעד על הצורך להקים מפעל חסד כזה, נחיצותו אף התחדדה עוד יותר בתקופה האחרונה לנוכח הגזירות הכלכליות על הציבור. אמנם ההכרה בעובדה שהעיר זקוקה לבית התבשיל עד כה לא הגיעה לשלב המעשי.

הרב יעקב הלוי שליט”א והארגון “דרך הבעל שם טוב” בראשותו החליטו להירתם לאתגר, מאחר ולמשרדי הארגון הממוקמים באלעד מגיעים מדי יום סיפורים קשים של אנשים במצוקה כלכלית נוראית מכל רחבי הארץ. אמנם עניי עירך קודמים, אי לכך הוחלט להקים בית התבשיל דווקא כאן.

הידיעה על הקמת בית התבשיל מיד התפשטה בעיר והתגובות הנלהבות שהתקבלו במשרדי הארגון מאנשים שמוכנים לתרום ולהתנדב, רק חיזקו את צוות הארגון בנחישותם להגיע למטרה המבורכת שהציבו לעצמם.
והינה היום המיוחל הגיע. ביום שלישי השבוע בית התבשיל הראשון בעיר נפתח רשמית במעמד קביעת המזוזה, בנוכחות מ”מ ראש העיר אלעד הרב שמואל גרוסברד והמרא דאתרא של אלעד הרב גרוסמן שליט”א. בית התבשיל זוכה גם לתמיכת ראש העיר הרב ישראל פרוש שליט”א. בשבוע הקרוב בית התבשיל מתחיל לעבוד ולהוציא יום יום אוכל חם וטרי לנזקקי העיר.

בשיחתנו עם הרב יעקב הלוי שליט”א, יו”ר הארגון, אמר לנו הרב: “מטרת בית התבשיל היא להגיע לכל משפחה נזקקת בעיר ואף מחוצה לה עם ארוחות צהריים חמות ומשביעות, חרטנו על דגלנו את המוטו “לא משאירים אף יהודי רעב” וזה אומר הכל. בית התבשיל הוא מפעל חסד נטו, הוקם ללא מטרות רווח, ואנחנו לא נחסוך כל מאמץ על מנת לסייע לכל הפונים אלינו לעזרה, ללא הבדלי השתייכות מגזרית או עדתית, אנחנו בית התבשיל של כולם. אנו צריכים גם את התמיכה של הציבור בעניין וב”ה ראינו תגובות מחממות את הלב מאנשים שפונים אלינו ורוצים לתרום, להתנדב, לקחת איזשהו חלק בפעילות המקום – אשריכם ישראל!”
בית התבשיל זוכה גם לתמיכת ראש העיר הרב ישראל פרוש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה