יום שישי, 16 במאי 2014

מכה לגפני ודגל התורה במודיעין עילית

גפני נגד גוטרמן: דיון במודיעין-עילית

בית הדין של מודיעין עילית בראשות הגר"מ קסלר החליט לדון בתביעה הממונית שהגיש טוביה פריינד נגד מרדכי גולדברג. גורמים בכירים בדגל התורה: "הניצחון שלנו"

ישראל כהן

ט"ז באייר תשעד 09:51 16.05.14


פריינד אצל מרן הגר"ח קנייבסקי (צילום: כיכר השבת)

התפתחות בפרשת גפני - גוטרמן: בית הדין של מודיעין עילית בראשות הגר"מ קסלר החליט לדון בתביעה הממונית שהגיש חבר המועצה מטעם אגודת-ישראל, טוביה פריינד, נגד חבר המועצה מטעם דגל התורה מרדכי גולדברג בשאלת הנזק הכספי שנגרם לפריינד וקבע דיון מיד לאחר אישור התפקיד בשכר.

לטענת פריינד, קיימות תביעות ממוניות כלפי גולדברג, בשל התפטרותו מתפקידו כיועץ בכיר לראש העיר לפני הבחירות, זאת לאור הבטחה למינויו כסגן בשכר, כשבפועל הוחלט למנות את גולדברג נציג דגל לסגן ראש העיר.

ראשי תנועת דגל התורה התנגדו בתוקף לקיום דיון בתביעה. במסמך ששיגר ח״כ משה גפני לבית הדין ונחשף בכיכר בשבת נטען כי ההחלטה למנות את גולדברג לסגן בשכר גובתה בהוראת גדולי ישראל ובראשם מרן ראש הישיבה הגראי"ל שטיינמן ולכן אין לדון כלל בתביעה.
במכתב טען גפני כי יש לבטל את הדיון והצהיר כי הוא לא יתייצב בו.
בסופו של דבר הופיע גפני בפני בית הדין לדיון מקדמי, וכאמור כעת החליט בית הדין כי הצדדים יופיעו לדיון הממוני ביניהם מיד עם אישור התפקיד בשכר בידי משרד הפנים.
בית הדין החליט עוד כי על עצם מינויו של גולדברג לתפקיד הסגן, לא ייערך דיון ולא יתערב בית הדין, כי אם על התביעה הממונית. בהחלטת בית הדין נאמר כי אין עוררין על עצם ההחלטה לאחר שאושר במועצת העירייה, באישור גדולי ישראל וכן באישור התובע טוביה פריינד. לכן יש לזרז סיום הליך המינוי כנדרש, ומיד עם אישור התפקיד ידון בית הדין בתביעה. והצדדים יידרשו להתייצב לדיון הממוני שביניהם.
על החלטת בית הדין במודיעין עילית, שניתנה בכתב, חתומים דייני ההרכב שדן בתביעה זו: הרב שמואל נדל, הרב ישראל מרמרוש והרב אליעזר דינר.

גורמים בכירים בתנועת דגל התורה טוענים הבוקר כי הניצחון מונח דווקא בכיסם. על פי פרשנותם, בית הדין נמנע מלהתערב בשאלת האיש שיאייש את תפקיד הסגן ובחר להתערב רק בנושא החלק הממוני. כך או כך, הפרשה צפויה להמשיך להעסיק בחודשים הקרובים את הציבור הליטאי ואת הפוליטיקאים החרדיים.

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה