יום רביעי, 21 במאי 2014

חרדיות מוחות: אצלנו 5 ילדינו ישנים בחדר אחד !

חרדיות כועסות: חמשת ילדינו ישנים בחדר אחד

כ-30 נשים חרדיות המתגוררות ברובע ז' באשדוד מחו במועצת העירייה על הצפיפות בה הן גרות. "אנו לא אוהבות להתמרמר, אלא לוקחות את החיים בשמחה, אבל אין לנו איפה לשים סיכה", אמרו. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, ייפגש עמן בהמשך

יאיר הרוש

פורסם: 20.05.14, 13:13

כ-30 נשים חרדיות הגיעו עם ילדיהן למועצת עיריית אשדוד כדי למחות על הצפיפות ברובע החרדי, רובע ז'. לאחר ישיבת המועצה, נפגשו עם גבי כנפו, יו"ר ועדת בניין ערים וממלא מקום ראש העירייה, חברת המועצה הלן גלבר וחברי המועצה החרדים, שבראשם מרדכי ליברמן ואפרים וובר. ראש העיר, ד"ר יחיאל לסרי, נעדר באותו היום.
"אנחנו משפחות מרובות ילדים מאושרים, אבל אין לנו איפה להשכיב אותם לישון", טענה אחת האמהות. "אנחנו 11 נפשות בבית, וחמישה ילדים ישנים בחדר אחד. המצוקה שלנו מגיעה עד דמעות". לטענתה, ראש העירייה, ד"ר יחיאל לסרי, הבטיח לנציגיהן במועצה לאפשר את הרחבת הדירות בכרבע משטחן.
אותה אם סוברת שיש כשלים במינהל ההנדסה כי שום דבר לא מתקדם. "צריך להסיר את הכפפה ולעשות משהו", אמרה. "זה ציבור גדול. אנו לא אוהבות להתמרמר, אלא לוקחות את החיים בשמחה, אבל אין לנו איפה לשים סיכה".
 


הרבה ילדים, מעט מקום - אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

כנפו אמר להן כי יש להן נציגות ראויה במועצת העיר, ואין מי שרוצה יותר מראש העירייה למצוא פתרון מהיר למצוקה. עם זאת, לטענתו, זה לא פשוט כי העניין קשור בחוק תכנון ובנייה. לדבריו, לעירייה יש כוח ליצור תוכניות ולממש זכויות כאלה ואחרות, אך תיקון 20 לחוק התכנון והבנייה אליו הן מתייחסות נועד להסדיר מצב קיים: הרחבת מרפסות פנימיות (מקורות) שניתן להפוך לחדרי מגורים.
לאחר בדיקה הוסיף כנפו, כי קשה ליישם את תיקון 20 כי הדבר יחייב יישום גם ביתר הרבעים בעיר. כמו כן, הסביר כנפו, שלפי חוות דעת שקיבלו אין המלצה לכך. גם לגבי שינוי תב"ע נאמר כי זה ייקח שנים ובעייתי.
ליברמן אמר כי צריך לתת פתרון למשפחות במהירות המרבית: "כשהולכים לתב"ע, יודעים מה המשמעות, אין תב"ע שהלכה מהר, אלא אחרי ארבע שנים. להגיד 'לא' זה הכי קל. השאלות האלה מפחידות אותנו, אבל לשלוח לתב"ע - לא לזה התכוון המחוקק. אולי בבחירות הבאות זה יעזור".

כנפו אמר שמהנדס העיר לא תומך בתיקון 20, ולכן תתקיים פגישה נוספת עם ראש העירייה. הוא הסביר כי בשכונות הישנות הייתה מרפסת מקורה, והרחיבו אותה לסלון. חלק מההרחבות היו תחת חריגות בנייה ותיקון 20, וזה הכשיר קרקע להרחבת מרפסות.

 "לצערנו, ניצלו את הרחבת הדירות בניגוד לחוק" אמר כנפו, "גם של חרדים והמהנדס טען כי זה לא אפשרי". כנפו אמר עוד כי החרדים בקדנציה הקודמת הבינו אמירה של לסרי שיתאמץ בעניין ככך שיפעל לפי תיקון 20. "הם סירבו לשינוי תב"ע ויש משבר כזה או אחר", אמר כנפו.

מקור: http://www.mynet.co.il/articles/0,7340,L-4521383,00.html

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה