יום שני, 1 בספטמבר 2014

צפו בתיעוד הקשה • בלשי משטרה היכו בברוטליות גבאי של אדמו"ר

בלשי משטרה עצרו בבני ברק את רכבו של גבאי האדמו"ר מסדיגורא זצ"ל וגילו: חלק מילדיו לא חגורים • על מה שקרה אחרי שביקשו להעניק לו דו"ח יש מחלוקת גרסאות • בסרטונים שהתפרסמו נראים השוטרים מטיחים את האברך בכביש ומכים אותו בברוטליות • האברך, שסובל מכאבי גב, נזקק לטיפול רפואי • המשטרה: "התנגד למעצר"
אבי כץ
בשעות הבוקר (שני) המוקדמות עצרו בלשי משטרה רכב בו נהג אברך חסידי, הרב נחמן פרידמן, גבאו של האדמו"ר מסאדיגורא זצ"ל, בטענה שנהג שלא כחוק.

בלשי המשטרה שהיו במבצע אכיפה ברחוב ירושלים בבני ברק, גילו כי חלק מהילדים שישבו ברכב אינם היו חגורים כחוק – וביקשו לתת דו"ח לנהג. הוא, מצידו, ניסה להסביר את הדברים ולשכנע את אנשי המשטרה שלא לקנוס אותו.

מכאן התגלגלו הדברים במהירות, ונתונים למחלוקת גרסאות בין המשטרה לעדי ראייה:

אנשי המשטרה טענו כי בעקבות הבדיקה השגרתית, ולאחר שגילו את עבירת התנועה ביקשו להעניק לו דו"ח, אולם הוא גילה התנגדות. בעקבות כך הם ביקשו לעוצרו, אולם הוא התנגד למעצר, ואף ניסה לתקוף את אחד השוטרים. לאור זאת, הם נאלצו לאזוק אותו.

אולם לדברי עדי ראיה, וכפי שניתן לראות בסרטונים שהופצו מזירת האירוע, השוטרים שלפו את האברך בכח מתוך רכבו, הטיחו אותו אל הכביש, והחלו להלום בו בברוטאליות ובאלימות.

האברך, שסובל מכאבי גב עזים ואף עבר בעבר ניתוח בגבו, התפתל מכאבים, והתחנן על נפשו.

הוא אף נזקק לטיפול רפואי ופונה לבית החולים 'מעיני הישועה' לאחר התקיפה.

אדם נוסף, שניסה להתערב באירוע – נעצר.

בהודעת המשטרה על המקרה נכתב: "ברחוב ירושלים נרשמה התנגדות למעצר ותקיפת שוטרים בגין רישום דו"ח. הנוסע נעצר. לשוטרים שלום".

תגובת המשטרה: במהלך פעילות משטרתית סמויה לאיתור נהגים המסיעים ילדים ללא התקני ריסון כחוק, תוך סיכון חייהם, נראה רכב נוסע ובו שלוש ילדות קטנות שאינן חגורות כחוק.

השוטר הזדהה בפני הנהג, הסביר לו את מהות העבירה והסיכון הכרוך בה וניגש לרשום לו דוח.

על אף בקשתו של השוטר שהנהג והנוסע ימתינו ברכב, יצאו השניים והחלו להתלהם ולצעוק עליו, תוך שהם מתסיסים אזרחים נוספים כנגד השוטר.

הנהג סירב לחתום על הדוח והשליך אותו ארצה וכשפנה השוטר לעזוב את המקום, אחז הנוסע את דלת הניידת ולא איפשר לו לסגור אותה ולנסוע.

השוטר ניסה להסביר לו מספר פעמים שהם משוחררים אך בתגובה, סגר הנוסע את הדלת בחוזקה על גופו של השוטר.

השוטר הודיע לנוסע על מעצרו ובשל התנגדותו נאלץ השוטר לכבלו תוך שימוש בכח סביר.

כנגד הנוסע נפתח תיק פלילי והוא ייחקר בגין החשדות נגדו. לציין כי המשטרה תנקוט אפס סובלנות כלפי התנהגות ביריונית ואלימה כלפי שוטרים המבצעים פעילות למען הצלת חיים בכבישים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה