יום חמישי, 4 בספטמבר 2014

ניצחון חרדי בבית המשפט – השופט מחק את העתירה נגד העירייה



בית משפט השלום בירושלים דחה את בקשת המדינה להוציא צו מניעה למבנה בית הספר החרדי שהוקם בתוך בית הספר “שפות ותרבויות” שבבית שמש. בהחלטת השופט, גד ארנברג, נאמר כי לבית המשפט אין סמכות לדון בנושא והורה למחוק את העתירה. כפועל יוצא מההחלטה, ימשיך בית הספר החרדי לפעול במקום.

הסתיים הדיון בבית משפט השלום בירושלים בעניין ‘כיתות המריבה’ בבית שמש, על פי בית המשפט, ההחלטה בעניין תתקבל מאוחר יותר.

בית משפט השלום בירושלים דן הבוקר בדרישת משרד החינוך למנוע מתלמידות בית הספר ‘משכנות דעת’ של החינוך העצמאי בבית שמש ללמוד באגף הריק של בית הספר החילוני ‘שפות ותרבויות’ בשכונה החרדית רמת בית שמש.

במהלך הדיון אמרה נציגת ועד ההורים כי “לעירייה חלופות אחרות וכי ראש העיר משה אבוטבול אף הצהיר כך בעבר”.

הדיון הסוער שהתקיים בפני שופט בית משפט השלום, גד ארנברג, עסק בצו המניעה שהוציא משרד החינוך נגד בית הספר החרדי ‘משכנות דעת’ לאחר שעיריית בית שמש הקצתה מספר כיתות שוממות בבית ספר ‘שפות ותרבויות’ לטובת התלמידות החרדיות.

השופט נזף בשני הצדדים: “יש כאן מגמה ואג’נדה של שני הצדדים, לא מדובר בסכסוך אמיתי ומקצועי”.

עורך הדין אורי קידר, המייצג את העירייה, טען בדיון כי “במשך חמש שנים העירייה מקיימת דיונים עם משרד החינוך על הבעיה הזו ולא מדובר במחטף. בנוסף, העירייה היא בעלת הסמכות הקניינית על המבנה וזכתה לארח כעת במבנה את 100 תלמידות השכונה, לא מדובר בנתינת חזקה לחינוך עצמאי”, אמר קידר.

עוד אמר כי “העירייה הודיעה למשרד החינוך שבוע מראש ולא באישון ליל כפי שמציג משרד החינוך”, ובכך הדף את טענות המוחים ומשרד החינוך כי העירייה ביצעה מחטף “כמו גנבים בלילה. גם לשיטת משרד החינוך שמנסה להיתפס לפרטים טכניים קטנים של פרוצדורה, אז גם פתרון הצבת קרוונים שהציע משרד החינוך לא יוכל לעבור בפחות מכמה חודשים לפי אותו תהליך”.

“יש פער בלתי נתפס בין החינוך החרדי בבית שמש לבין החינוך הכללי, אני שוב מזמין את השופט לסיור במקום לראות המצוקה”, סיכם קידר.

דובר עיריית בית שמש, מתי רוזנצוייג, הגיב: “עיריית בית שמש הציבה את בניית מבני חינוך בקדמת סדר העדיפויות העירוני ורק בימים אלה אנו חונכים ארבעה מבנים חדשים לבתי ספר.

“לצערנו, איננו מקבלים ממשרד החינוך את מלוא שיתוף הפעולה הנדרש לפתרון מצוקת מבני החינוך בעיר. אפילו לפי תוכנית אב שהזמין משרד החינוך עצמו, קיים חוסר של 400 כיתות לימוד בעיר.

“משרד החינוך אינו מוכן להתחשב בטופוגרפיה הקשה של בית שמש, אשר גורמת לעלויות גבוהות יותר של הבנייה, וקיים חוסר קבוע של 20% בתקצוב של כל מבנה. המשרד אינו מתחשב בעובדה ששטחי הציבור מלאים בקראוונים שהוצבו כפתרון זמני עבור ילדי החינוך החרדי, ונצטרך שיתוף פעולה עם משרד החינוך לצורך הכשרת מתחמים לקליטת הקראוונים שיפונו משטחי הציבור. כיום אין בבית שמש מגרש אחד לבניית בית ספר, פנוי ונקי מחסמים, אשר אינו בנוי”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה