יום שישי, 1 באוגוסט 2014

ח''כ פייגלין: המפקד שקיבל את ההחלטה לא להפגיז את אונר''א התנהל באופן בלתי מוסרי

"אין דבר צודק פחות ומוסרי פחות, מהקרבת חיילינו על מזבח חיי אוכלוסיית האויב". כך טוען סגן יו"ר הכנסת משה פייגלין בביקורת חריפה שהוא מותח על מוסר הלחימה שאבד למקבלי ההחלטות, שלא לומדים להבחין בין המוסר היהודי, למוסר הנוצרי ההפוך מהמוסר המוסלמי.

בסטטוס שכתב היום ח"כ פייגלין הוא מנתח לעומק את ההבדלים התיאולוגים שבין הגות המוסר הנוצרי שמקדשת את המסכנות, ואת הגשת הלחי השני, לעומת הגות המוסר המוסלמי, הרואה דווקא בחזק ובלוחם את נציגו של האל עלי אדמות. לדברי פייגלין, היהדות אינה נותנת משקל יתר לא לחזק ולא לחלש. "ביהדות הצודק הוא הצודק", בלי קשר לחוזקו או חולשתו.

ח"כ פייגלין טוען שכיוון שההנהגה הנוכחית איננה משכילה להבין את ההבחנות הללו, היא לא מסוגלת להתמודד עם האוייב שחושב בכלים ובמושגים שונים לגמרי. בגלל כך הם מביאים למותם של "מספיק חיילים שלנו", כדי לייצר מצב של חוסר ברירה, מצב בו המתת אוכלוסיית האויב תיכנס תחת הגדרת הערך הנוצרי של הגנה עצמית".

"כדי לחלץ את חיילי גולני הופעלה ארטילריה כבדה שהשתיקה את האש שהומטרה עליהם מתוך האוכלוסיה האזרחית. למה לא ניתן היה לעשות זאת קודם שהכניסו אותם אל התופת? בסופו של דבר כן הורגים באזרחי האויב, אבל גם בחיילינו – וכמובן מגיעים אל אותו דו"ח גולדסטון ואל אותו בית דין בהאג – משום שאירופה המגואלת בדם יהודי חשה את התלות היהודית המוסרית בתלייניה שמקדמת דנא, ולא עושה לנו שום הנחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה