יום שלישי, 15 ביולי 2014

רכב על אופניים - וקיבל שלילת רישיון

תושב אילת, אשר היה מעורב בתאונת דרכים בגלל האופניים החשמליות בהן נסע, לא יוכל לנסוע בהן ב-30 הימים הקרובים עקב בדיקת אלכוהול
יאסר עוקבי

תושב אילת, אשר רכב בליל שישי על אופניו החשמליות, לא תאר לעצמו כי בסיום הערב ייפסל רישיון נהיגתו וייאסר עליו לרכב על אופניו בשלושים ימים הקרובים. ה"נהג", אשר היה תחת השפעת אלכוהול, היה מעורב בתאונת דרכים אשר בעקבותיה החליט קצין המשטרה לפסול את רישיונו ולאסור את נהיגתו גם על אופניים חשמליות.

בליל שישי התקבל דיווח על תאונת דרכים בין רכב פרטי לרוכב אופניים ברחובה הראשי של העיר אילת. ניידת משטרת התנועה אשר הגיעה למקום והחלה לחקור את אשר ארע, גילתה כי רוכב האופניים המעורב בתאונה ופגע ברכב פרטי בכיכר, מדיף ריח אלכוהול חזק.

רוכב האופניים התבקש לבצע בדיקת נשיפה על מנת לבדוק האם רכב על אופניו בשכרות, אך זה התקשה עד מאוד לבצע משימה פשוטה זאת. הרוכב הועבר לטיפול רפואי בבית החולים בשל חבלות קלות שנגרמו לו בתאונה, ובסיום הטיפול הרפואי הושב אל תחנת המשטרה לצורך בדיקת "ינשוף" אשר הראה על אף הזמן הרב אשר עבר מקרות האירוע ועד למועד הבדיקה, כי רמת האלכוהול הנמדדת בגופו של זה הנה 850 מיקרוגרם - מעל לפי שלוש מהמותר לנוהג רכב מנועי.

בשל התאונה ערך סגן מפקד משטרת התנועה באילת, פקד רם שלום, שימוע לרוכב האופניים והחליט לפסול את רישיונו של זה למשך 30 ימים, כאשר החלטה זאת כוללת בתוכה גם אופניים חשמליים מתוקף היותם מוגדרים בחוק - רכב מנועי וציין כי "אופניים ובכלל כך אופניים חשמליים, חלים על הנהג כלל חוקי התעבורה פרט לרישוי נהיגה ורישוי רכב" ועוד הוסיף כי "לאחרונה אנו עדים להתפשטות תופעת האופניים החשמליים בעיקר בקרב בני נוער אשר לצערנו חלקם אינם מקפידים על רכיבה בטוחה ומסכנים עצמם לשווא".

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה