יום רביעי, 21 במאי 2014

חדש ! "סימולטור כשרות" !

סימולטור הכשרות של כושרות צילום מסך
לינק לאתר:http://www.kosharot.co.il/simulator/Saqqittaujaq2.HTM

שו"ת סמס - אאוט: הכירו את סימולטור הכשרות
מה עושה אדם רעב שמכין רביולי גבינות עם כף בשרית באחת בלילה? נכנס לסימולטור כשרות שנותן לו מענה הלכתי אוטומטי ומיידי. האם זה מה שהולך להרוג את שו''ת הסמס הפופולארי?מכון ''כושרות'', העוסק ביעוץ והכוונה בכשרות, הוציא לאור סימולטור ממוחשב, הזמין כאתר אינטרנט וכאפליקציה למכשירי אנדרואיד, המאפשרת מענה הלכתי אוטומטית לסוגיות כשרות. הסימולטור הושק לאחר עבודה מורכבת בשנה האחרונה, במסגרתה הוכנסו מאות סעיפים ב''שולחן ערוך'' בהלכות בשר וחלב ותערובות לתוך סימולטור ממוחשב, שמורכב מאלפי תשובות אפשריות למקרים מצויים בבית הפרטי.


 
החידוש שבדבר הוא מתן מענה מהיר וזמין ללא צורך להתקשר או לחפש את הרב, ובכך שיש ''גב הלכתי'' לתשובות שהסימולטור עונה. ב''כושרות'' מסבירים כי ''ישנם המון מקרים שקורים בבית פרטי ולא תמיד יש לנו רב זמין או רב שניתן לפנות אליו לקבל תשובה במהירות, כך לדוגמא כשהבעל מבשל ולא ידע שהכף שהוא מערבב בה את התבשיל הבשרי היא כף חלבית, או לא הכיר את המכסה החלבי וכיסה בו תבשיל בשרי. פתאום מגיעים למצב שאנחנו מרגישים שצריך להכריע לבד ולא יודעים לאיזה כיוון, הסימולטור נותן כיוון ברור ותשובה נקודתית מהירה ועניינית''.

ישנם שחוששים ממצב שבו לא יצטרכו רבנים, אך ב''כושרות'' מרגיעים כי הסימולטור רק עוזר לרבנים לענות על תשובות פשוטות שמתרחשות בכל בית. בנוסף, רבני מכון כושרות שוקלים אם להתרחב לתחומי הלכה נוספים שיהיו מונגשים באמצעות סימולטור ממוחשב. האם הדבר יגרום להפסיק לשאול את הרב שאלות? ימים יגידו.
*NEW BANNER>
מקור: http://www.nrg.co.il/s/artPrint/artPrintNew.php?channel=11&channelName=channel_judaism&ts=14042008120049

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה