יום חמישי, 22 במאי 2014

בנט מדיר את הנשים החרדיות

שר הכלכלה בנט
שר הכלכלה יגיש הצעה לקידום חרדים בשירות המדינה. הח"כים החרדים מברכים אך טוענים כי היא מתייחסת לגברים חרדים בלבד - ולא מקדמת תעסוקת נשים חרדיות

מנדי גרוזמן | 22/5/2014 18:46

החרדים נתונים תמיד לטענות כי הם מדירים נשים, אך הפעם דווקא הם מאשימים בכך את שר הכלכלה נפתלי בנט: ביום ראשון הקרוב יביא בנט למליאת הממשלה החלטה המחייבת להגיש בהקדם הצעת חוק שתקדם את שילוב החרדים בשירות המדינה, בדומה למדיניות הקיימת כיום לנשים וערבים. החרדים מברכים על היזמה, אך טוענים כי היא אינה שלמה כיוון שהיא מתייחסת רק לגברים חרדים.

חבר הכנסת יעקב אשר (יהדות התורה) אמר ל-nrgכי "הנשים החרדים מופלות בשוק העבודה, והשכר שלהן נמוך מנשים חילוניות. מרכזי תעסוקה ייעודים לנשים חרדיות מנצלים את כוח העבודה שלהן וממעיטים בשכרן. הנשים החרדיות אכן מקבלות העדפה בשל היותן נשים, אך עדיין רואים שהדבר אינו מספיק: מספרם בשירות הציבורי מועט מאוד, למרות שישנם חרדיות רבות בעלות תואר ומקצוע. ההעדפה המתקנת שניתנת לערבים לא מפרידה בין גברים לנשים, למרות שגם הערביות מקבלות העדפה כנשים. אפליה מתקנת ניתנת למגזר בכדי להעצים מיעוטים, אין שום סיבה להבחין בין גבר ואשה".

במשרד הכלכלה דחו את הטענה והסבירו כי "הנשים החרדיות מקבלות העדפה מתוקף היותן נשים, ואין צורך בכפל מבצעים". עם זאת, הוסיפו במשרד הכלכלה, כי ניסוח החוק עדיין לא מגובש ויישקלו העדפות נוספות גם לנשים חרדיות.

הצעת החוק המדוברת החלה ביזמתו של ח"כ מאיר פרוש, לפני כחמשה חודשים, שהגיש הצעת חוק בעניין. זו נדחה בוועדת השרים לענייני חקיקה, וגררה דיון סוער במליאה. שרת


המשפטים ציפי לבני התנגדה להצעה ואמרה בכנסת כי " החרדים אינם מופלים לרעה אלא בין היתר מסרבים לקבל את עולה של המדינה והחוק". בתגובה, תקפו חברי הכנסת החרדים. חבר הכנסת מאיר פרוש, יוזם ההצעה, אמר כי "ההצעה באה לבחון אם הממשלה באמת מעוניינת לשלב חרדים בעבודה או שהעניין עולה רק בכדי להתנגח עם הציבור החרדי".

בשל היעדר פרוטוקולים מוועדת השרים, לא ידוע באם נציגי 'הבית היהודי' תמכו בהצעה. לדברי חבר הכנסת אשר, בעקבות דחיית החוק הוא נפגש עם בנט ואמר לו כי בתור שר הכלכלה עליו להילחם בעד אישורו. בנט הבטיח לו כי יקדם את הנושא, ואכן אתמול (רביעי) הודיע יקדם החלטת ממשלה שתזרז את אישור החוק. "אני שמח שהוא אכן קיים את הבטחתו, והדבר ייאמר לשבחו של בנט", אומר אשר, "רק חבל שעד שסוף סוף מנסים לפתור את הבעיה – הפיתרון אינו שלם".
מקור: http://www.nrg.co.il/online/11/ART2/580/736.html?hp=11&cat=1102&loc=9

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה