יום ראשון, 25 במאי 2014

עשרות חסידי חב"ד נפלו קורבן להונאת ענק !

שערוריה: עשרות חסידי חב"ד נפלו קורבן להונאה

הונאת ענק נחשפה בימים האחרונים בענף התעופה ומסתבר כי עשרות מחסידי חב"ד ומהציבור החרדי נפלו קרבן להונאה. העניין התגלה לאחר שנוסעים רבים שהגיעו לנמל התעופה נחרדו לגלות שהכרטיס הטיסה שרכשו במיטב כספם בטל ומבוטל היות והחיוב בכרטיס האשראי בו בוצעה הרכישה בוטל והם נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים בשדה. הפתעתם של הנוסעים הייתה כפולה ומכופלת משום שעבור אותו הכרטיס הם שילמו במזומן ● רק ב'שטורעם': כל הפרטים

יוסי כהן
הונאת ענק נחשפה בימים האחרונים בענף התעופה ומסתבר כי עשרות מחסידי חב"ד ומהציבור החרדי נפלו קרבן להונאה.

העניין התגלה לאחר שנוסעים רבים שהגיעו לנמל התעופה נחרדו לגלות שהכרטיס הטיסה שרכשו במיטב כספם בטל ומבוטל היות והחיוב בכרטיס האשראי בו בוצעה הרכישה בוטל והם נאלצו לרכוש כרטיסי טיסה חדשים בשדה.

הפתעתם של הנוסעים הייתה כפולה ומכופלת משום שעבור אותו הכרטיס הם שילמו במזומן לבקשת סוכן הנסיעות ממנו רכשו את הכרטיס האמור.

מבדיקה ראשונית עולה כי סוכן נסיעות המפרסם בכלי תקשורת שונים בציבור החרדי בכלל והחבד"י בפרט בשמות בדויים ומשתמש בשלל שמות של חברות פיקטיביות שונות כמו "נופש ותיירות" ו"קונטיננטל אייר" מוכר כרטיסי טיסה במחירים מוזלים משמעותית. התנאי לרכישה הוא תשלום במזומן ואת כרטיס הטיסה הוא מכרטס בכרטיס אשראי שלו ומבטלו מיד לאחר מכן.

סוכן הנסיעות החב"די ר' יחיאל פליישמן סיפר ל'שטורעם' כי "משיחה שערכתי לפני מספר שעות עם לקוח ותיק שלי, ש. מירושלים , מתבררת שיטת ההונאה".

ש' מספר: " לאחר שקיבלתי ממך הצעת מחיר בסך 1300$ עבור כרטיס טיסה לניו יורק ראיתי להפתעתי פרסום בעיתון על כרטיס לניו יורק במחיר 900$ בלבד.

סקרנותי גברה ולכן התקשרתי לטלפון שבמודעה. בשיחה עם אותו "סוכן" שענה לטלפון התברר כי אמת הדבר , אך מדובר במחיר לתשלום במזומן בלבד, וכך עשיתי. במהלך שהייתי בניו יורק לרגל שמחה המשפחתית הופתעתי לקבל שיחת טלפון מאל-על והודעה על כך שההזמנה על שמי לטיסה חזרה ארצה מבוטלת היות וכרטיס האשראי בו שולם מחיר הטיסה בוטל. השיחה היתה לא נעימה בלשון המעטה ואף מלווה באיום לחקירה פלילית מייד עם שובי ארצה".

פליישמן: "ש' תאר באוזניי את ההרגשה הנוראית של איום מצד נציגי אל על, אדם הגון וישר כמוהו המכהן כרב שכונה ודמות מכובדת בקהילה נאלץ לעמוד במצב שכזה. מהשלב הזה לא עזרו תחנוניו והבטחתו לנציגי החברה כי לא היה ולא נברא הדבר וכי שילם לסוכן במזומן. הוא פנה מיד לאותו סוכן ממנו נרכש הכרטיס ונענה בתשובה כי 'הכל בסדר' אך בסופו של דבר נאלץ לשלם בשדה התעופה לא פחות מ 1600$ כדי לחזור ארצה.

מיד עם חזרתו ארצה הגיש תלונה במשטרת ישראל והעניין בבדיקה על ידם. .משיחה עם גורמים בכירים בחברת אל על עולה כי הם מכירים את הסיפור וכי נרכשו עשרות כרטיסים מאותו כרטיס אשראי שבוטל ונחסם וכי מתבצעת בדיקה מקיפה בנושא בשיתוף משטרת ישראל".

לדבריו: "בעידן הנוכחי שוק הנסיעות פרוץ לרווחה וכל אדם או נוכל יכול לפרסם מודעות פרסומת, להתחזות לסוכן מורשה ולמכור לכם כל מה שתבקשו עם חיוך רחב ולהעלם, פקחו עין נוספת, בדקו היכן הוא עובד ולאיזה משרד הוא מקושר וגם במידה ויתברר לכם שהמחיר שהוא מציע זול משמעותית מהמתחרים הדליקו לעצמכם את הנורה האדומה ובדקו היטב. והכי חשוב – השתדלו לרכוש את כרטיסי הטיסה שלכם מסוכן מוכר וידוע. האמינו לי, מניסיון – אין מתנות חינם ושונא מתנות יחיה ויטוס"...

מקור: http://www.shturem.net/index.php?section=news&id=72219

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה