יום רביעי, 9 ביולי 2014

משרד המשפטים: ראית הסתה ברשת האינטרנט ? דווח בטלפון ....

משרד המשפטים הקים מוקד טלפוני לתלונות בנוגע להסתה ברשת
בעקבות ריבוי הקבוצות הקוראות לנקמה ברשת הוקם "קו חם". שרת המשפטים לבני: "דברי ההסתה והקריאות לנקמה הם לא דרכה של ישראל"

שרת המשפטים, ציפי לבני, הורתה היום (שני) על הקמת מוקד טלפוני לתלונות הציבור בנוגע לגילויי הסתה באינטרנט וברשתות החברתיות. בהודעת משרד המשפטים נאמר כי "הקו החם" נועד לייצר ערוץ נוסף לדיווח על אירועי הסתה חמורים, והתלונות יועברו לגורמים הרלוונטיים במשרד המשפטים ובמערכת אכיפת החוק. מספר הטלפון הוא 1-700-706-044.

לבני הזהירה מפני גל ההסתה המסוכן, והוסיפה כי "דברי ההסתה והקריאות לנקמה הם לא דרכה של הציונות ולא זו דרכה של מדינת ישראל, שהיא מדינת חוק".

בימים האחרונים נפתחו ברשתות החברתיות עשרות קבוצות שקוראות לנקמה בעקבות החטיפה ורצח הנערים אייל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. חלק מהקבוצות, כמו "עם ישראל דורש נקמה", צברו עשרות אלפי לייקים. אזרחים וחיילים רבים העלו תמונות שלהם לצד כתובות הקוראות לנקמה. בשבוע שעבר ארבעה חיילים מגדוד הנח"ל החרדי נשפטו לעשרה ימי מחבוש לאחר שהעלו לפייסבוק תמונה כזו.

במקביל, המשטרה ממשיכה לחקור פרסום של דברי הסתה לאלימות ולגזענות ברשת, לבקשת היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. החקירה, עליה הודיע משרד המשפטים לפני כשבוע, מתנהלת ביחידת הסייבר הארצית בלהב 433. "הפרקליטות והמשטרה רואות בחומרה רבה הסתה שכזו, בין אם היא מכוונת כלפי יהודים ובין אם היא מכוונת כלפי ערבים, ועל כן ייפתחו חקירות פליליות בנושא זה", נאמר בהודעה.

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה