יום שלישי, 8 ביולי 2014

צוק איתן:"ראש הממשלה הנחה את הצבא לצאת למערכה ארוכה בעזה"

בתום הישיבה שהתקיימה בקריה בתל אביב מסרו גורמים מדיניים כי "נתניהו הנחה את הצבא להיות מוכן ללכת עד הסוף עם אופציה לכניסה קרקעית וגיוס מילואים כדי לגבות מחיר כבד ולפגוע קשה בארגוני הטרור בעזה"
צהל תוקף בעזה

גורמים מדיניים מסרו בתום ההתייעצות הביטחונית שהתקיימה בקריה בתל אביב על רקע ההסלמה במצב הביטחוני כי "ראש הממשלה הנחה את הצבא לצאת למערכה שיטתית ארוכה וחזקה בעזה". לדברי הגורמים מדובר בתקיפה חזקה יותר משהייתה במהלך הלילה. בישיבה השתתפו שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ וגורמים שאינם ביטחוניים.

הגורמים הוסיפו כי נתניהו הנחה את הצבא "להיות מוכן ללכת עד הסוף עם אופציה לכניסה קרקעית וגיוס מילואים כדי לגבות מחיר כבד ולפגוע קשה בארגוני הטרור בעזה". בהמשך היום צפוי נתניהו לשוחח עם ראשי רשויות בעורף ולהנחות אותם לאור המצב. לפני שנכנס לישיבה אמר נתניהו כי "חמאס בחר בהסלמה והוא ישלם על זה מחיר כבד". ההחלטה התקבלה בהרכב מצומצם של אנשי ביטחון, בהיעדר צוות השרים של הקבינט.

מטח רקטות כבד נורה הבוקר (יום ג') מרצועת עזה לכיוון יישובי הדרום. אזעקות נשמעות ביבנה, באר שבע, אשדוד ובקרית מלאכי. עד כה, מערכת כיפת ברזל יירטה ארבע רקטות מעל אשדוד ואחת מעל שמי אשקלון. נפילות זוהו בשטחים פתוחים במספר יישובים בעוטף עזה.

הפגיעות המדויקות
 אחת מהנפילות הייתה ליד בית ריק ביישוב במועצה האזורית חוף אשקלון וגרמה לשריפה בסמוך למקום. צוות כיבוי אש מתחנת אשקלון בדרכו לכבות את האש. נפילות נוספות אותרו בשטח פתוח במועצה האזורית שער הנגב ובמועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים ולא נגרם נזק.

צוות כיבוי מתחנת אשדוד יצא לחלץ אשה עם ילדים שנלכדה בממ״ד לאחר האזעקה כשגז בבית נשאר דולק

ברחוב הציונות. צוות נוסף יצא לחילוץ אדם שנלכד בממ״ד ברחוב נחל דן. בתוך כך, מותקן צופר נוסף בגן יבנה, לכיסוי פערי שמיעת אזעקות בדרום מערב היישוב.

הפלסטינים מדווחים כי חיל האוויר הישראלי תוקף במספר מקומות ברצועת עזה. בצפון הרצועה הותקפו "שטחים פתוחים" (משגרים, א"ג). בדיר אלבלח במרכז הרצועה היו תקיפות ובדרום הרצועה נורה טיל ממזל"ט לעבר בית ברפיח ותקיפה נוספת בחאן יונס לעבר ביתו של בכיר חמאס השיח מחמד אל חשאש. כמו כן,הפלסטינים טוענים כי בחאן יונס הם ירו טיל קרקע אוויר נגד מטוסים על מסוקי קרב של ישראל.  

ירוט רקטה ע''י כיפת ברזל בחסדי שמים באשקלון
בתוך כך, המשטרה מזכירה לאזרחים כי בכל מקום בו אותרו שרידי רקטות אין לגעת או להתקרב אליהם ויש לחייג למוקד 100 של המשטרה ולהזעיק חבלן משטרה. משמעת אזרחית והישמעות להנחיות והוראות השוטרים מצילים חיים ומקטינים סיכויי היפגעות. 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה