יום רביעי, 9 ביולי 2014

הרבנים החרדים מציגים: סרט כשר למהדרין

את הסרטים לנשים חרדיות מקרינים במתנס"ים ובאולמות אירועים שנסגרים במיוחד לטוכבת האירוע, הם עוברים בדיקות של "וועדת כשרות", ועל המסך נשים בלבד. גם הצוות שמאחורי הקלעים כולו נשים- בימאיות תסריטאיות וצלמות - אלא שמסתבר שלא כך המקרה בכל הסרטים
שירה הדס-נקר

ההצלחה של הסרט ״למלא את החלל״ הפנתה זרקור אל קולנוע חרדי. אבל בתוכו יש גם סרטים שלא תראו בפסטיבלים ולא על מסכי הקולנוע, שם לא רואים גברים על המסך, סרטים המיועדים לנשים חרדיות בלבד.

בראש הכרזה של הסרט המתנה מתנוסס השם איילה בת עמי בתור בימאית ותסריטאית אלא שמאחורי השם התמים למראה מסתתר אייל ציון גבר צעיר וחילוני.

הסרטים החרדיים עוברים וועדות כשרות של רבנים ואנשי חינוך שצופים בהם ומפקחים על התוכן. העבודה עם המשגיחים גרמה למתח גם בצילומים. "כל יום הייתי מקבל עוד הערה ועוד הערה - כבר לא נשאר כל-כך תסריט", סיפר ציון.

לא רק מאחורי הקלעים עומד צוות חילוני. את אחת הדמויות הראשיות על המסך מגלמת ליאל דניר, שמוכרת לציבור החילוני כדוגמנית הלבשה תחתונה ואינה רואה קושי להכנס לנעליים החרדיות. "כמו שאתה יכול לשחק בסרט מסוים רוצח אז מבחינתי זה אותו דבר לגבי דת", שיתפה דניר.

אז העובדה שהמשגיחים ידעו על המתרחיש בסט הצילומים של "המתנה" ולמרות זאת אישרו את הקרנתו יכולה להעיד שאפילו
בוועדות הכשרות המחמירות ביותר מתגלה בשנים האחרונות יותר פתיחות שתביא לקהל החרדי מגוון תרבותי גדול יותר
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה