יום חמישי, 17 ביולי 2014

בחסדי השם סוכל ניסיון חדירת מחבלים דרך מנהרה רוב המחבלים חוסלו

הותר לפרסום
עכשיו בערוץ 2
סוכל ניסיון חדירת מחבלים דרך מנהרה
רוב המחבלים חוסלו
אין נפגעים בקרב כוחות צה"ל
שוב סוכל ניסיון של מחבלים לחדור מרצועת עזה לישראל: כוחות צה"ל זיהו בסביבות השעה 4:00 לפנות בוקר (חמישי) מחבלים יוצאים מפתח של מנהרה באזור נחל עוז שממזרח לצפונה של רצועת עזה. כוחות צבא גדולים, ובכלל זה יחידות עילית של צה"ל, הוקפצו לשטח לאחר שדווח להם כי לפחות 13מחבלים יצאו מהמנהרה והחלו לאבטח את מקום היציאה. אך לאחר שנפגעו חמישה מחבלים וכמה מהם נהרגו, חזרו יתר המחבלים לתוך המנהרה.

אלוף פיקוד הדרום סמי תורג'מן הנחה את הכוחות בשטח להודיע לכלל היישובים הסמוכים לגדר עם רצועת עזה להישאר נצורים בבתיהם. כמו כן, אלוף תורג'מן הורה לתגבר את האבטחה ולהקפיץ למקום כוחות נוספים כדי ללכוד המחבלים ולמנוע חדירה ליישובים ולבסיסים שבאזור והחלו סריקות ופעולות שמטרתן לאתר את מקום הימצאותם של המחבלים.

במקביל, החל צה"ל לתקוף יעדים במרכז באמצעות טנקים, ומהאוויר ולפתע נשמע פיצוץ עז במרחב. גורם צבאי מספר כי לא ברור אם מדובר בהפעלה יזומה של חומר נפץ על ידי החמאס או שמדובר בפיצוץ כתוצאה מתקיפות צה"ל. במקביל החל צה"ל לפתוח באש באמצעות כלי טיס, כלי שיט וטנקים לעבר יעדי טרור לכל אורך הרצועה בדגש על יעדי טרור בדרום רצועת עזה. גורם צבאי מסר כי האירוע "נמצא בשליטה. כרגע מתבצעות סריקות לשלילת אפשרות של מחבלים נוספים במרחב. על התושבים להקפיד על ההנחיות ולהתאזר בסבלנות".

גורם ביטחוני אמר הבוקר, "הם מריחים את הסכם הרגיעה ומנסים להביא הישג בדקה האחרונה של המבצע. צה"ל ערוך חזק בהגנה ויגיב בהתאם לניסיון החדירה לשטח ישראל. אנחנו ערוכים להפתעות נוספות".
ערוץ 10
אותה מנהרה מהיום הראשון , חמאס חשב שצהל לא גילה את כול ההסתעפיות מהמנהרה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה