יום רביעי, 9 ביולי 2014

הדלפה: המודעה שתתפרסם מחר בעיתון 'המבשר'! (מצו"ב)

מאת חסיד ערלוי

למי שלא מכיר את הסיפור - קצת רקע למודעה הזו.
דברי ימיה הארוכים של משפחת פרוש בעסקונה הציבורית, גדושים בחיפוש רבנים מתמיד.

בתחילה, שייכה את עצמה משפחת פרוש - כשמה כן היא – לציבור הליטאי. בבחירות הפנימיות באגו"י שנת תשל"ג, הם התמקדו בציבור הליטאי – ירושלמי. לאחר מכן, כאשר נהיה חיכוך עם הסיעה המרכזית רץ מנחם פרוש ז"ל לקבל את תמיכת הרב שך זצוק"ל. למרות זאת, בפילוג של תשמ"ט התהפך פרוש לכיוון הציבור החסידי, ורץ עם אגו"י.
לאחר מכן, עם השנים זנח שוב פרוש את הגרעין הקשה של אגו"י ובפרט את הסיעה המרכזית, והחל להכתיר את עצמו (בלי שהתבקש) כ'מנהיג הציבור הכלל חסידי'. בעיקר התקבצו אל פרוש החרדקי"ם והשוליים שבכל חסידות, וכן קבוצות קטנות שחשבו שפרוש יעזור להם. (אמר אחד המשפיעים שליט"א על התמונות של פעילי כח בבית שמש: אפשר להריח את הבושם מהתמונות...)
באותה תקופה התהדר פרוש בתמיכת 'מועצת גדולי התורה', זאת בשעה שלרוב מכריע של הציבור החסידי לא היה כלל ייצוג ב'מועצת' (כולל ויז'ניץ, בעלזא, סלונים, צאנז, וכו') והיו בה רק מס' אדמורי"ם מצומצם, ואלו תמכו בפרוש – האדמור"ים מבוסטון, סדיגורא זצוק"ל, ויבדלח"ט האדמו"ר מערלוי שליט"א. עיתון המבשר ודוברי פרוש השונים צרחו בוקר צהריים וערב 'מועצת' 'מועצת' למרות שהגוף לא היה קיים ולא התכנס.
לאחר מכן, כאשר הציבור החסידי התארגן, ומועצת גדולי התורה חודשה בצורה מכובדת, כאשר היא היום מייצגת את כלל הציבור החסידי לעדותיו ושבטיו, וכינוסי המועצת מתקיימים בצורה קבועה בצורה מעוררת קנאה מכל שארה מפלגות החרדיות, תברר כי לפרוש אין כמעט תומכים במועצת... כאשר למשל במפלגת 'כח' בבית שמש לא תמך אף אחד! מחברי המועצת.
אז, החלה משפחת פרוש לזנוח את המושג 'מועצת', ולדבוק באדמורי"ם שעוד תמכו בו.
אבל אפשר לומר שה'פליק פלאק' האחרון של מש' פרוש, אולי התעלה על כולם:
כ"ק גאב"ד ערלוי שליט"א, זקן האדמורי"ם, זקן חברי מועצגה"ת, ומגדולי התורה הבולטים בעולם החסידות, הוא זה שתמך בפרוש בתמיכה הגלויה ביותר בכל השנים, כאשר ברור שעיתון המבשר לא היה מצליח להפתח ללא תמיכתו הגלויה, והוא גם היחיד מכל הציבור החסידי שהלך עם פרוש לתמיכה במשה ליאון. והנה הערלויער רב דרש מפרוש דרישה צנועה. לא לפרסם חנות פלונית! לא לשנות את אופיו של העיתון.... לא דבר מלבד דרישה ספיציפית.
אבל משפחת פרוש סירבה! חוצפה שכזו לא נשמעה מעולם בציבוריות החרדית...
אבל משפחת פרוש הרי מעולם לא שמעה לרבנים! הדבר היחיד שהם הסכימו לשמוע מרבנים, אם זה מר' חיים שמואלביץ בתשל"ג, אם זה מהרב שך בשנות המ', אם זה מה'לב שמחה' בתשמ"ט, ואם זה מגאב"ד ערלוי בשנות הע', זה דבר אחד:

אני תומך בכם!
הדבר היחיד שהוא הסכים לשמוע מרבנים זה שהם תומכים בו...
ועל כן, כיוון שמשפחת פרוש נשארה מעורטלת מכל כיסוי רבני ורוחני, מבקשת משפחת פרוש רב חדש להכתיר אותו נזר לראשה, ולכן מתפרסמת המודעה הזו מחר.
הציבור מוזמן להציע הצעות...
אבל עד שיימצא הזוכה במכרז, נמצאת משפחת פרוש במבוכה אדירה. תנועת אגודת ישראל, כולל מועצת גדולי התורה של אגו"י, לא מכירה כלל בעיתון. המצג שווא שמנסה משפחת פרוש להציג כביכול ישנם 'שני עיתונים לאגו"י', הוא בלוף אחד גדול. האדמו"ר מויז'ניץ מכריז רשמית פעם אחר פעם שהוא מתנגד להמבשר ותומך רק בהמודיע, האדמו"ר מסלונים מתנגד בחריפות להמבשר עקב פרסומי המכללות, חסידי בעלזא שעוד היה להם מנוי ביטלו אותו בפרשת בית שמש, שלא לדבר כמובן על חסידות גור, ועכשיו גם האדמו"ר מערלוי שתמך בהם יוצא נגדם בצורה רשמית ומפורשת וחסרת תקדים... וכן הלאה. כמעט אף אדמו"ר אינו תומך בעיתון, ובכלל כל חסידישער יונגערמאן יודע שלא קוראים, וודאי שלא עושים מנוי לעיתון שירוד מאוד ברמתו הרוחנית.
האם יש סיכוי שיום אחד משפחת פרוש תבין את המסר ותשנה פאזה, מאנשים שעסוקים באני ואפסי עוד, לאנשים שמצייתים לדעת תורה? קשה להאמין.

מכרז לאדמו"ר חדש
האדמו"ר מערלוי יוצא רשמית בחרם נגד המבשר

הפעם בגד באדמו"ר מערלוי

צוחק על כל החסידים התמימים

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה