יום שני, 7 ביולי 2014

ארץ ישראל נקנית ביסורים


מכתב התנחומים
 ראש הממשלה בנימין נתניהו, רעייתו הגברת שרה נתניהו ובנם יאיר ביקרו היום את בני משפחותיהם של אייל יפרח, גיל-עד שאער ונפתלי פרנקל זכרונם לברכה, שלושת הנערים שנחטפו ונרצחו ע"י אנשי חמאס.

בבית משפחתו של אייל יפרח ביישוב אלעד סיפרו איריס ואורי עד כמה היה אייל בנם מוכשר ומלא שמחת חיים. ראש הממשלה נתניהו הדגיש כי הטרור הרצחני רודף את עמנו בעת החדשה כבר כמעט מאה שנה וסיפר על האופן שבו הוא מתמודד עם השכול מאז נפילתו של אחיו סא"ל יוני במבצע אנטבה בדיוק לפני 38 שנים.

ראש הממשלה נתניהו חתם בספר מכתבי יוני: "למשפחת יפרח האצילה והיקרה לנו ולכל עם ישראל, עמכם ביגונכם העמוק על נפילתו של אייל הבלתי נשכח, זכרו לברכה. ארץ ישראל נקנית בייסורים. מי ייתן שתמצאו מזור ונחמה לייסורכם. עמכם מעומק ליבנו. שרה, יאיר,אבנר ובנימין".

בבית משפחת פרנקל ביישוב נוף איילון שמעו ראש הממשלה ורעייתו מהוריו של נפתלי על הכישרון המוזיקלי שלו - שהתבטא בנגינה בגיטרה ובזמירות שבת. ראש הממשלה סיפר לבני המשפחה כי הוא מעריך את העמידה האיתנה של המשפחה וציין כי במלחמה הארוכה מול אויבנו צריך קודם כל לדעת את האמת על ההיסטוריה של העם היהודי, ואחר כך גם להיאבק ולהילחם על אמת זו.

לפנות ערב ביקרו ראש הממשלה נתניהו ורעייתו גם את בני משפחתו של גיל-עד ביישוב טלמון.

משפחת נתניהו בניחום


בני המשפחות סיפרו לראש הממשלה נתניהו שההתגייסות של העם והאחדות שלא נראתה כמותה סביב המקרה הטרגי ובאו לידיי ביטוי ברבבות המשתתפים שהגיעו ללוויות - מחזקות אותן ומחממות את הלב.

הגברת נתניהו סיפרה למשפחות כי היא, כמו כל עם ישראל, התרשמה עמוקות מתעצומות הנפש והכוחות שהן מפגינות.

ראה''מ פרסם מיד לאחר ביקורו בבתי המשפחות: אנחנו יודעים היטב מי עומד מאחורי החטיפה והרצח של גיל-עד, נפתלי ואייל ואנחנו נגיע אליהם. הרוצחים יצאו משטח בשליטת הרשות הפלסטינית והם חזרו לשם, ולכן על הרשות הפלסטינית מוטלת האחריות לעשות הכל כדי לאתרם. בדיוק כפי שעשינו אנו, בדיוק כפי שכוחות הביטחון של ישראל איתרו תוך ימים בודדים את החשודים ברצח של הנער מוחמד אבו חדיר.

אני מבקש לשלוח תנחומים למשפחתו של הנער. אני גם מבטיח לכם שאנחנו נמצה את כל חומרת הדין עם מבצעי הפשע המזעזע הזה שראוי לכל גינוי והוקעה. מקומם של רוצחים כאלה איננו בחברה הישראלית.

בכך אנחנו נבדלים משכנינו - שם הרוצחים מתקבלים כגיבורים ועל שמם נקראות כיכרות. זה איננו ההבדל היחיד בינינו. את המסיתים אצלנו אנחנו מעמידים לדין, בעוד ההסתה ברשות הפלסטינית מתבצעת בכלי תקשורת רשמיים ובמערכת החינוך, הסתה שעיקרה קריאה להשמדתה של ישראל.

איננו מבדילים בין טרור לטרור ומול שניהם נפגין יד קשה, ואני אינני מבחין בין הסתה להסתה בתוך מדינת ישראל. כשם שאני מגנה בכל פה קריאת "מוות לערבים" אני מגנה קריאות "מוות ליהודים".

כששמעתי על אותו סטודנט ישראלי-ערבי שאחרי רצח שלושת הנערים כתב באינטרנט "3:0 לפלסטין ואנחנו אפילו לא במונדיאל" אני הזדעזעתי מהרשעות.

זו אותה רשעות ואותה מנטליות שהביאה ועמדה מאחורי הרצח של הנער משועפאט. אנחנו לא ניתן לקיצוניים, לא משנה מאיזה צד, להבעיר את האזור ולהביא לשפיכות דמים.

איננו יכולים לקבל ואנחנו מתנגדים לתג מחיר. ובאותה מידה אנחנו מתנגדים לבקבוקי תבערה, לאבנים, לחסימת צירים, ואנחנו נפעל בכל האמצעים שעומדים ברשותנו לאכוף את החוק. אני קורא לכל הצדדים לגלות אחריות ולא לבצע מעשים פזיזים שרק יחריפו את המצב.

אני מבקש לציין את המהירות שבה פוענח הרצח של מוחמד אבו חדיר. אני הנחיתי את המשטרה זמן קצר אחרי הרצח לתת עדיפות לאתר את הרוצחים והבטחתי שברגע שיהיו תוצאות לא נעכב את פרסומן. במקביל פענחו כוחות הביטחון גם את הרצח של שלי דדון הנערה מעפולה, והחשוד במעשה הוא תושב אעבלין בגליל. גם איתו נמצה את מלוא חומרת הדין.
חוסנה של מדינת ישראל טמון בכך שהיא מדינה שומרת חוק וכל מי שיפר את החוק ייתקל בתגובה חריפה. רצח הוא רצח, הסתה היא הסתה, ועל שניהם נגיב בתקיפות.

אני מאמין שכל אזרחי ישראל יודעים שאירועי הימים האחרונים הופכים את המציאות המורכבת ממילא שבה אנו חיים, למורכבת עוד יותר. חשוב ברגע זה לאחד את הכוחות, לנהוג לפי הערכים שלנו כמדינה יהודית ודמוקרטית ויחד להדוף כל ניסיון לערער את השקט והביטחון של כל אזרחי ישראל.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה