יום ראשון, 13 ביולי 2014

זינוק של 23,000% תוך חודש לחברה עם עובד אחד

לאחר זינוק של 23,000% תוך חודש: הופסק המסחר במניית Cynk בוול סטריט
מניית רשת חברתית ללא ההכנסות והרווח שמעסיקה רק עובד אחד, קפצה בתוך שלושה שבועות יותר ממניית אפל מאז הנפקתה ב-1980; רשות ני"ע בארה"ב הפסיקה המסחר במניה למשך שבועיים

מאת: סוכנויות הידיעות

רשות ני"ע בארה"ב (SEC) הודיעה היום על הפסקת המסחר בוול סטריט של מניית Cynk Technology (סימול CYNK) למשך שבועיים, בשל חשש לביצוע מניפולציות במחיר המניה שנסק ביותר מ-23,000% בתוך כשלושה שבועות בלבד.

רשות ני"ע ציינה כי הפסקת המסחר בוצעה "בשל חששות הנוגעים לרמת הדיוק וההתאמה של המידע בשווקים וחשד למניפולציות מסחר במניית Cynk".

Cynk עומדת מאחורי אתר בשם introbiz.com - המציג את עצמו כ"שוק לקנייה ומכירה של אפשרויות לקשרים חברתיים עם ידוענים, בעלי עסקים ומומחי טכנולוגיית מידע". אף כי החברה שמעולם לא רשמה הכנסות או רווחים, ומעסיקה עובד אחד בלבד המשמש כנשיא, מנכ"ל, סמנכ"ל כספים, רואה חשבון ודירקטור - קפץ מחיר מניית החברה מאז ה-16 ביוני משישה סנט למחיר של 13.9 דולרים בו נסגרה המניה אתמול. במהלך המסחר ביום חמישי זינק שווי השוק של Cynk ליותר מחמישה מיליארד דולר.

אתר "ביזנס אינסיידר" ציין כי הזינוק במחיר המניה בשלושה השבועות האחרונים חד יותר מעלייה של 18,000% שרשמה מניית אפל, אחד המניות בעלות הביצועים הטובים ביותר בוול סטריט, מאז הנפקתה לציבור בשנת 1980.

Cynk, הרשומה בבליז במרכז אמריקה, אינה מחויבת בכללי הדיווח הפיננסי המחמירים יותר של חברות שמניותיהן נסחרות בבורסת ניו יורק (NYSE) או בורסת נאסד"ק, מכיוון שהמניה נסחרת מעבר לדלפק (OTC) בוול סטריט, ועל כן קיים מידע דל יחסית על פעילותה.

יתר על כן, בחודש מארס השנה הודיעה החברה לרשות ני"ע בארה"ב (SEC) כי לא תוכל לפרסם את הדו"חות הכספיים השנתיים שלה. בדו"חות כספיים קודמים שפרסמה החברה, לשנים 2011 עד 2013, לא רשמה החברה הכנסות כלשהן, ובשנת 2013 אף דיווחה על הפסד תפעולי של 1.5 מיליון דולר.

עוד עולה ממסמכים שהגישה ל-SEC כי לחברה יש רק עובדים אחד בשם מרלון לואיז סנשז, המכהן כנשיא, מנכ"ל, סמנכ"ל כספים, דירקטור ועוד שורה של תפקידים בחברה, אך "אינו קשור בחוזה העסקה עם החברה, והוא גם בעלי המניות היחיד שלה". לפי נתונים של ספקית המידע הפיננסי בלומברג, סנשז מחזיק בבעלותו 210 מיליון מניות של Cynk, מתוך כ-291 מיליון מניות של החברה.

הזינוק במחיר המנייה בשבועות האחרונים לצד חוסר הבהירות לגבי פעילות החברה, עוררו השבוע את תשומת לבם של מספר פרשנים פיננסים שהזהירו כי זינוק חריג מהסוג שרשמה מניית Cynk עלול להיות אחד התסמינים של בועה בשוק המניות. "מי סוחר בזבל כמו Cynk?", כתב פרשן אתר TheStreet, הרב גרינברג, בציוץ בטוויטר. "מטה החברה בבליז ויש לה רק מנהל אחד. אלוהים יברך את השוק הפרי", הוסיף.

"כפי שאתם ודאי מתארים לעצמכם, יש בעיה קטנה עם Cynk: לא ברור אם יש בה ערך כלשהו", נכתב בכתבה שהוקדשה לנסיקת המניה שפורסמה ביום חמישי באתר "ביזנס אינסיידר". "אתר introbiz כפי שאנו מבינים זאת, הוא בעצם רשת חברתית בסגנון פייסבוק שבה המשתמשים נדרשים לשלם כדי ליצור קשר עם מישהו אחר. אולי מישהו מגניב או מפורסם? מי יודע?".
מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה