יום רביעי, 4 ביוני 2014

מהמייל: בעלזא: די לעלונים בתפילות!

רבני קהילת בעלזא יצאו לאחרונה נגד מפיצי העלונים אשר ממלאים את בתי הכנסת כתחליף לסידורים! | העובדה שלא כל העלונים הם לפי רוח המקום הביאה לכך.

נתן חיימזון



“בקשה נחוצה בענין העלונים” כך היא הכותרת על מודעה שהתפרסמה מטעם “לשכת ההוראה” שעל ידי קהילת ‘מחזיקי הדת’ בעלזא בהמשך מפורטות הסיבות שהביאה את לשכת ההוראה לצאת בהחלטה לאסור הפצת עלונים מכל סוג שהוא.

ההחלטה נפלה עם ריבוי העלונים אשר מופצים ומתפרסמים ללא פיקוח של מאן דהוא כמובן שאין בכך מלשלול כל עלון שהוא אך ישנם מהדברים שאינם ניתנים להפצה בביהמ”ד.

במודעה המתפרסמת מטעם לשכת ההוראה מוסבר בטוטו”ד על כך שהדבר מביא לזלזול נוראי בתפילות אשר נתקנו ע”י אנשי כנסת הגדולה והראשונים שרפי מעלה, ועל ידי כך שיש עלונים בתפילה אנשים הפוקדים את היכל בית המדרש נגררים לקריאת העלונים כאשר לבסוף כמעט ואינם מתפללים וכך יוצא שעוברים התפילות על המתפללים בקריאת עלונים ולא בתפילה,

בנוסף לכך שעם ריבוי העלונים כיום, ישנם חומר רב אשר מופץ ואינם מתאימים לרוח המקום, ובחלקם אף נוגדים את השקפותיהם ואורח חייהם של העדה.

לכן הוחלט ב”לשכת ההוראה” של החסידות על החלטות חסרות תקדים בנושא, בכך שיותר לא יורשו להפיץ שום עלון מכל סוג שהוא אלא לאחר שיעבור את ביקורת הרבנים בלשכת ההוראה וגם זאת העלונים שיאושרו יהיו כאלו שתוכנם הם ד”ת בלבד כדוגמת העלון המופץ (הבלזאי) עלים לתרופה וכדומ’ ואז תינתן אישור מיוחד שינתן לאחר אישור הרבנים על כך!

עוד יש לציין כי מלשכת ההוראה מבקשים הם מכל אחד ששם לב לאחד שמחלק עלונים ללא אישור ויהא זה באיזה זמן אשר יהא יבקש ממנו להפסיק בחלוקתו ויודיע לו על החלטת לשכת ההוראה.

בנוסף לזה במודעה אף קוראים להורים להשגיח על בניהם שלא יביאו ויסחבו מכל מיני מקומות עלונים לסוגיהם בכדי לשמור על נפשות זכות אלו בקדושה כראוי, על כן הם מבקשים מן ההורים לשמור על נפשות בניהם שלא יביאו הביתה וכל שכן לבית הכנסת כל עלון מכל סוג שיהיה ולראות אלו עלונים הם מושכים מכל מיני מקומות.

העתוי של פרסום המודעה אף היא כנראה שלא היה במקרה בסמיכות לחג ולשמחה בחצר אשר גורם כל פעם לבלגן גדול עם סידור כל השמות והדברי תורה המתגוללים בכל פינה שרק לא שייך, וביזיון גדול יוצא מכל העלונים האלו.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה