יום שלישי, 20 במאי 2014

ח"כ בר: "עלינו לקיים שוויון ליהודים בהר הבית"


חבר העבודה חתום על הצעת חוק שיאפשר תפילה יהודית בהר הבית, אולם הלחץ הכבד שמופעל עליו כבר גורם לו לשקול מחדש את עמדתו

ארנון סגל | 20/5/2014 9:48

ח"כ בר ממפלגת העבודה


לעיון חברי הכנסת הוגשה בשבוע שעבר הצעת חוק ל"שוויון במעמד האזרחי-דתי של יהודים וערבים בהר הבית", שמטרתה "לקבוע הסדרים ברורים שיאפשרו חופש תנועה וחופש פולחן של בני כל הדתות בהר הבית". על הצעת החוק חתומה באופן לא מפתיע יו"ר ועדת הפנים של הכנסת, ח"כ מירי רגב, ובאופן קצת מפתיע יותר גם מזכ"ל מפלגת העבודה, ח"כ חיליק בר.


בשמאל מיהרו להזדעק בעקבות מעורבתו של בר בהצעה. בין השאר תקף אותו בחריפות ח"כ עיסאווי פריג' (מרצ) כשכינה את הצעת החוק "פופוליסטית" ו"פרובוקציה מסוכנת". פריג' טען שההצעה מתעלמת מנפיצותו של המקום: "חבל שח"כ בר, יו"ר השדולה לפתרון הסכסוך הישראלי-ערבי, מבקש לחוקק חוק שעלול לסתום את הגולל על כל סיכוי לפתרון הסכסוך. עצוב שרעיון מסוכן כזה יוצא דווקא ממפלגת העבודה, מבלי שאף אחד ממנהיגיה יגנה זאת".

בר עצמו נימק את תמיכתו בחוק במאמר ארוך שיתפרסם ביום שישי הקרוב ב'מקור ראשון'. בין השאר הוא כותב ש"הגיע הזמן שאחרי 66 שנות קיום מדינת ישראל תוסדר ותתאפשר תפילתם של אלו שאינם מוסלמים ככלל ושל יהודים בפרט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי. מי כמונו יודע מהי אפליית מיעוטים על רקע דתי.

"לכן, עלינו לקיים שוויון וצדק בפולחן הדתי ליהודים, מוסלמים ונוצרים כאחד. חוק ודין שווה לכולם. הגיע הזמן לנטרל את 'הפצצה הפוליטית' שנקראת תפילת יהודים בהר הבית. אין סיבה שבכל פעם ששר או חבר כנסת יהודי יעלה להר הבית תפרוץ מיד דרמה פוליטית ומדינית בעלת פוטנציאל להוביל לאינתיפיאדה שלישית".



ח"כ בר לא מפספס את ההזדמנות ותוקף במאמרו את הקולות בשמאל המתנגדים להצעה: "יש בשמאל הפוסט-ציוני קולות אשר בשל רתיעתם מהדת היהודית אינם מחילים על יהודים את אותם עקרונות רב-תרבותיים אשר הם מחילים על בני דתות ותרבויות אחרות.

"אולם מפלגת העבודה ואני שייכים למרכז-שמאל הציוני, הרואה באתרים ההיסטוריים והקדושים שלנו את ערש קיומנו ואת הסיבה להימצאותנו כיום במולדתנו. הרי בדיוק בגלל המקומות הללו אנחנו כאן ולא באוגנדה. במשך דורות רבים שאפנו לחזור בדיוק למקומות הללו, ושאיפה זו הרבה יותר עמוקה מהשסע בין הימין והשמאל בישראל. אם מישהו בשמאל מביע התנגדות לזכותם של יהודים להתפלל בהר הבית, הרי שלא תהיה לו מחר הזכות לבוא ולדרוש זכויות ושוויון לדתות ומיעוטים אחרים במקומות אחרים".

אך למרות הדברים הללו, נראה שהמציאות הפוליטית כנראה מורכבת יותר. יו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג, מיהר כבר ביום ראשון השבוע להכריז בתקשורת שיזמן את בר לשיחה. בר מצדו הודיע שישמח להיפגש עם ראש תנועתו ולהסביר לו מדוע הצעת החוק ראויה דווקא לאנשי מפלגת העבודה.

אתמול נערכה פגישתם של השניים, כמו גם פגישות נוספות של בר עם גורמי ביטחון ישראליים וירדניים, ונראה שהללו דווקא הביאו אותו להרהר שנית בעניין. אמש הודיעה לשכתו שבמהלך היום יחליט סופית אם ימשיך לתמול בחוק המדובר. בקרוב מאוד נדע אם על דבריו דלעיל יש להוסיף את החותמת "פג תוקף".

מקור: http://www.nrg.co.il/s/artPrint/artPrintNew.php?channel=1&channelName=channel_news&ts=14042008120049




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה