יום ראשון, 17 באוגוסט 2014

הימין ניצח: ההפגנה במרחק 200 מטר מהאולם – כלי תקשורת בינלאומיים בדרך לסקר את ההפגנה



בית משפט השלום בראשון לציון דן הבוקר (ראשון) בעתירה שהגישו בני זוג מיפו בדרישה למנוע מפעילי ארגון להב”ה (למניעת התבוללות בארץ הקודש) להפגין נגד חתונתם. בעתירה דרש בא כוחם של בני הזוג, עו”ד יניב שגב, להוציא צו מניעה נגד הטרדה מאיימת ונגד קיום ההפגנה.

“קיים חשש ממשי וברור לשלומם של בני הזוג”, טען עורך דינם של בני הזוג, מחמוד מנסור ומורל מלכה. לדבריו, אנשי להב”ה עתידים להפגין בדרך מסיתה, גזענית ואלימה ולסכל את קיום הטקס. השופטת עיריה מרדכי הציעה בדיון לחפש מקום להפגנה שיהיה רחוק מספיק ממוזמני האירוע. נציגת המשטרה אמרה בדיון: “משטרת ישראל נערכת בכוחות מתוגברים וככל שיהיה חשש לשלום הציבור – נפעל על פי הסמכויות בחוק”.

חתונתם של מנסור, ערבי מוסלמי בן 26, ומלכה, יהודייה בת 23, שניהם תושבי יפו, עומדת בימים האחרונים במוקד מחאת ארגון להב”ה שפועל לסיכולה. החתן סיפר בשבוע שעבר כי על רקע האפשרות שיתקיימו הפגנות חייבה אותו המשטרה לשכור 33 מאבטחים על חשבונו.

“המשטרה אמרה שאם אתה רוצה לקיים את האירוע אתה צריך לממן את האבטחה”, סיפר הבוקר מנסור לתוכנית “אורלי וגיא” בערוץ 10. “שילמנו למאבטחים ובעל האולם השתתף איתי במחצית הסכום”.

לדבריו, למרות המחאה של פעילי להב”ה, ישנם גם ישראלים יהודים התומכים בבני הזוג. “יש הרבה תמיכה מהרבה יהודים שבאים אלינו הביתה ועוזרים”, הוא אמר והבהיר כי הוא לא חושש מהמחאה הצפויה: “אני לא מפחד מזה. זכותם להפגין. אנחנו לא נתייחס אליהם. נרקוד בפנים ונשמח”.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה