יום שלישי, 22 ביולי 2014

ההחלטה המלאה של שרי החוץ של האיחוד הארופאי מהערב

המועצה אימצה את המסקנות הבאות:

1. האיחוד האירופי מודאג מאוד (Extremely concerned) בשל ההסלמה הנמשכת בעזה וקורא להפסקה מיידית של מעשי האיבה, וחזרה להבנות הפסקת האש מנובמבר 2012. האיחוד מקבל נסיונות תיווך כגון של מצרים, וכן מוכן לסייע בהשגת מטרה זו

האיחוד מגנה בחריפות (Strongly condemns) את הירי חסר האבחנה של חמאס וקבוצות מילטנטיות אחרות לשטח ישראל, שפוגעות ישירות באזרחים. אלו מעשים פושעים (פליליים) ואין בנמצא צידוק למעשים אלו. האיחוד קורא לחמס להפסיק מיד מעשים אלו ולהשיב ידו מאלימות. כל הקבוצות הטרוריסטיות בעזה חייבות להתפרק מנשקן. האיחוד מגנה קריאות לאוכלוסייה האזרחית של עזה לשמש כמגן אנושי

האיחוד מגנה (Condems) מות של מאות אזרחים, בהם נשים וילדים רבים. בעוד שהאיחוד מכיר בזכותה הלגיטימית של ישראל להגן על עצמה כנגד התקפות, האיחוד מדגיש שפעילות הצבא הישראלי חייבת להיות פרופורציונלית ובהתאם לחוק ההומינטרי הבינ"ל. האיחוד מדגיש את האבידות בפעילות הצבא הישראלי בסג'עיה, ומודאג מאוד מההתדרדרות של המצב. כל הצדדים חייבים לכבר את התחייבויותיהם ולספק גישה בטוחה ומלאה למאמצים ההומינטריים בעזה. האיחוד קורא לכל הצדדים לפתוח בהפסקת אש בתום לב (in good faith).

2. ההסלמה ומעשי האיבה מדגישים שוב את הטבע של הטטוס קוו והמצב בעזה. האחיוד מכיר בדרישות הבטחון הלגיטימיות של ישראלף אך מדגיש שהמצב ההומינטרי והחברתי-כלכלי בעזה חייב טיפול. האיחוד קורא שוב לפתיחה מיידית, לא מותנית ומתמשכת של המעברים לעזה למעבר סחורות, אביזרים הומנטיריים ואנשים לתוך ומרצועת עזה, בהתאם להחלטת מועצת הבטחון 1860 משנת 2009.

האיחוד האירופאי נכון, באמצעות כוח המשימה EUBAM Rafah, לספק את כל האמצעים הדרושים כדי להבטיח פתרון שיבטיח בטחון, צרכים הומנטיריים וכלכליים לישראלים ולפלסטינים.

3. האיחוד האירופאי מגנה את החטיפה והרצח הברוטלי של בני נוער משני הצדדים. מבצעים פשעים ברברים אלו חייבים להיות מובאים לדין. האיחוד דורש ממנהיגים ישראלים ופלסטינים לגנות את את מבצעי הפשעים הללו, ומגנה הצהרות בלתי אחראיות שנעשו בנושא, משני הצדדים. האיחוד מדגיש שאירועי השבועות האחרונים מחייבים עבודה משותפת של ישראלים ופלסטינים כדי להילחם בטרור, באלימות ובהסתה.

4. אירועים אחרונים ברחבי המזרח התיכון מציבים איום בפני האיחוד וכן בפני שכניו. האיחוד האירופאי מדגיש שוב את התחייבותו לבטחונה של ישראל, הן בפני איומים עכשווים והן בפני איומים עתידיים.

5. האיחוד תומך במאמצי השלום והתיווך המובלים בידי ארה"ב ומדגיש שמאמצים אלו לא נעשים לחינם. האיחוד משוכנע שבהקשר האזור והמשבר הנוכחי פתרון שתי המדינות ישראלית-פלסטינית דרוש יותר מאי פעם. האיחוד דוחק בצדדים לחדש מו"מ ושיחות משמעותיות, כדי להשיג פתרון על בסיס עקרון שתי המדינות. הדרך היחידה לפתרון הקונפליקט היא לסיים את הכיבוש שהחל ב-1967, סיום הסכסוך והגשמת המאווים הלאומיים של הצדדים. מציאות של מדינה אחת לא תואם לשאיפות אלו.

6. האיחוד מדגיש שפתרון לקונפליקט יושג על בסיס החלטות מועצת הביטחון הרלבנטיות, וועידת מדריד ועקרון שטחים תמורת שלום, מפת דרכים, הסכמים שנחתמו בין הצדדים, יוזמת הליגה הערבית (התוכנית הסעודית), שתוצאתן הוא מדינת ישראל ולצידה מדינה פלסטינית ריבונית, דמוקטרית, בלתי-תלויה, עצמאית, בעל שלטון עצמי, החיה לצד ישראל בשלום ובהכרה הדדית. האיחוד ימשיך לתמוך במטרה זו באמצעות החלטות מוע"ב מדצמבר 2009 ודצמבר 2010, וכן עפי שהובע במוע"ב ב- 21 באפריל 2011. לכן מוכן האיחוד עם ארה"ב לפתוח ביוזמה לשיחות שלום, בהתבסס על הפרמטרים הבאים:

· הסכם על גבולות המדינות בהתבסס על קווי 4 ביוני 1967 עם חילופי שטחים שווים כפי שיוסכם בין הצדדים. האיחוד יכיר בתיקוני גבול לפני 1967 בנושא ירושלים רק אם אלו יוסכמו בין הצדדים

· הסדרי ביטחון שמבטיחים ריבונות פלסטינית ומוכיחים שהכיבוש תם. עבור ישראלים, מגן על בטחונם, מונע חדירת טרורסטים ומתמודד באפקטיביות עם איוי בטחון, כולל איומים חדשים

· פתרון הוגן מידתי ומוסכם לשאלת הפליטים

· מילוי השאיפות של שני הצדדים בנוגע לירושלים. חייבת להימצא דרך באמצעות מו"מ לפתור את הסטטוס של ירושלים כבירה העתידית של שתי המדינות

7. שימור רעיון שתי המדינות חייב להישאר בעדיפות עליונה. התפתחויות על הקרקע הופכות את הרעיון קשה יותר להשגה. בהתאם להחלטת מוע"ב מדצמבר 2012 וכן בהתאם לחוקי זכויות אדם בינ"ל והחוק ההומניטרי בפלסטין הכבושה, האיחוד קורא לישראל להקפיא הרחבת התנחלויות, כולל במזרח ירושלים, ובמיוחד באיזורים רגישים כמו הר חומה, גיבעת המטוס, ושטח E1, אשר מסכנים את פתרון שתי המדינות. לשים קץ לאלימות המתנחלים, לתנאי המחיה המידרדרים של פלסטינים בשטח C, ולהריסות.

· בנוסף בהתאם לפרויקטים שמממן האיחוד האירופי, פינויים וטרנספרים כפויים, ומתיחות גוברת בנושא הסטטוס קוו בהר הבית/חראם אל שאריף.

· שינוי מהותי במדיניות השלילית בנושאים אלו הכרחי כדי למנוע אבדן אפשרי בלתי הפיך של פתרון שתי המדינות

8. האיחוד מקדם את הקמת הממשלה הפלסטינית החדשה ואת הצהרת הנשיא עבאס בנוגע לממשלה החדשה שמחויבת לפתרון שתי המדינות בהתאם לקווי 1967, בזכותה הלגיטימית של ישראל להתקיים, במניעת אלימות ובכיבוד ההסכמים הקודמים. האיחוד האירופאי תומך בממשלה הפלסטינית החדשה בהתאם להצהרותיה ומעשיה למדיניות מוצהרת זו. האיחוד מדגיש את הצורך של הממשלה הפלסטינית לשלוט גם ברצועת עזה ולסיים מחלוקות פנימיות. האיחוד קורא לממשלה הפלסטינית החדשה לפעול לבחירות דמוקרטיות אמיתיות ופתוחות לכל הפלסטינים.

האיחוד קורא להנהגה הפלסטינית להשתמש באופן בונה את מצבה במסגרת האו"ם ולא לבצע מהלכים אשר ירחיקו את הצדדים מפתרון באמצעות מו"מ.

9. האיחוד מדגיש שהתפתחות עתידית ביחסים בין האיחוד לבין שני הצדדים הישראלי והפלסטיני תהא תלויה במחויבות שלהם לפתרון של שלום בהתבסס על עקרון שתי המדינות.

התחייבותו המתמשכת של האיחוד האירופאי לבניית המדינה הפלסטינית מתבסס על נכונותה של ההנהגה הפלסטינית לבנות מדינה פלסטינית שמבוססת על כיבוד שלטון החוק וזכויות האדם.



10. האיחוד האירופאי יעשה כל שביכולתו לתמוך בהשגת פתרון מתמשך וצודק לקונפליקט. בהתאם לזה, האיחוד מדגיש את הצעתו לתמיכה כלכלית, פוליטית ובטחונית בהתאם להסכם זכויות מועדף עם האיחוד במקרה של הסכם שלום. האיחוד משוכנע שבאמצעות תמיכה זו, ועיגון מדינת ישראל והמדינה הפלסטינית העתידית ביחסי שיתוף פעולה הדוקים עם האיחוד, יביאו ליצירת מסגרת יציבה, בטוחה ומשגשגת.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה