מאת: בן תורה
כזכור בזמן הרישום לישיבות קטנות הן בב"ב והן בירושלים הוציא הועד למען כבוד רבותם בראשות מנהיג הדור פרויליך, ובנשיאות נשיא הדור דוד שפירא, הוראות ברורת לאיזה ישיבה מותר ללכת ולאיזה אסור (כמובן לפי האינטרסים של רגע הוצאת הידיעה), אולם בזמן הרישום לישיבות גדולות לא יצא מילה וחצי מילה מפרויליך ואנשיו לאן מותר ללכת, לאן אפשר ללכת וצריך להזהר ולאן לא ללכת כלל.
בתחילה לא הובן מדוע לא יצא שום הודעה בעניין ולאן הלך פתאום האיסור להתקרב לאנשי מרן הגר"ש אוירבעך, אולם בימים האחרונים התבהר העניין, מדובר במכתב שיוצא מכל גדולי אמריקה ובו נאמר כי יש לעצור במידיית את המחלוקת והחרמה של חלק גדול מציבור בני התורה, חזי מישקובסקי ניסה רבות למנוע רבות את הוצאת המכתב ע"י שתדלנות מכל עסקני אמריקה, אולם את זה לא הבין שהבתים שם לא מתנהלים כמו בחזו"א 5 וכמו ברשב"ם 23 ושם הרבנים באמת מחליטים ולא אינטרסים של העסקנים מסביבם.
ועקב זה נעצר הודעות הועד, כדי לנסות לגרום לגדולי אמריקה לא להוציא את המכתב, דבר שלא עזר לבסוף.
הרב פרויליך |
כזכור בזמן הרישום לישיבות קטנות הן בב"ב והן בירושלים הוציא הועד למען כבוד רבותם בראשות מנהיג הדור פרויליך, ובנשיאות נשיא הדור דוד שפירא, הוראות ברורת לאיזה ישיבה מותר ללכת ולאיזה אסור (כמובן לפי האינטרסים של רגע הוצאת הידיעה), אולם בזמן הרישום לישיבות גדולות לא יצא מילה וחצי מילה מפרויליך ואנשיו לאן מותר ללכת, לאן אפשר ללכת וצריך להזהר ולאן לא ללכת כלל.
בתחילה לא הובן מדוע לא יצא שום הודעה בעניין ולאן הלך פתאום האיסור להתקרב לאנשי מרן הגר"ש אוירבעך, אולם בימים האחרונים התבהר העניין, מדובר במכתב שיוצא מכל גדולי אמריקה ובו נאמר כי יש לעצור במידיית את המחלוקת והחרמה של חלק גדול מציבור בני התורה, חזי מישקובסקי ניסה רבות למנוע רבות את הוצאת המכתב ע"י שתדלנות מכל עסקני אמריקה, אולם את זה לא הבין שהבתים שם לא מתנהלים כמו בחזו"א 5 וכמו ברשב"ם 23 ושם הרבנים באמת מחליטים ולא אינטרסים של העסקנים מסביבם.
ועקב זה נעצר הודעות הועד, כדי לנסות לגרום לגדולי אמריקה לא להוציא את המכתב, דבר שלא עזר לבסוף.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה