יום חמישי, 10 ביולי 2014

לראשונה: לימודי קולנוע לנשים חרדיות

בית הספר 'מעלה' יפתח בשנה הבאה מסלול מיוחד לבנות המגזר החרדי. "כך הן יוכלו לפרנס בלי לוותר על חלומן", מסבירה מנהלת בית הספר
דודי אביטן

לראשונה מאז נוסד, בית הספר הדתי לקולנוע 'מעלה' יפתח בשנה הבאה שלוחה לבנות חרדיות המעוניינות ללמוד קולנוע. התוכנית תתפרס על פני שנת לימודים אחת והיא מותאמת לבנות המגזר החרדי הן בתכנים ובהפרדה והן בהכשרה לתעסוקה. המסלול המיוחד מציע לסטודנטיות לימודי בימוי, צילום, עריכה והפקה של סרטי תדמית וסרטים דוקומנטריים.

"המטרה העיקרית היא לתת לסטודנטיות החרדיות כלים מקצועיים שהן רוצות וצריכות", הסבירה השבוע נטע אריאל, מנהלת בית הספר. "כך הן יוכלו לפרנס בלי לוותר על חלומן לעסוק במקצוע חווייתי, יצירתי ובעל אמירה אישית. אין מענה לכך במגזר החרדי".

במהלך הלימודים המקצועיים ישמעו הסטודנטיות הרצאות וישתתפו בסדנאות שידריכו אותן כיצד להקים עסק ואיך לנהל אותו. בנוסף ילמדו הבנות שיווק באינטרנט ומחוץ לו.

קמפיין הפרסום לתוכנית החדשה החל בסוף השבוע שעבר, וב'מעלה' מספרים שכבר התקבלו עשרות פניות של נשים שהתעניינו במסלול ובתכנים המוצעים.

"המחשבה כי נשים חרדיות לא מתעניינות בקולנוע ובסרטים לא נובעת מסטיגמה מוטעית אלא מחוסר היכרות עם המגזר", טוענת אריאל. "הציבור החרדי עוסק ב'קולנוע חרדי' כבר יותר מעשור. מה שהחל כסרטים חינוכיים לילדים ב'סרטי גרובייס' המשיך במופעים אור־קוליים בשקופיות, והיום תוכל למצוא הפקות מקצועיות ממש של במאיות חרדיות, כשהציבור עצמו נוהר אל ההקרנות. לא תוכל למצוא את הסרטים ברשת, אך תוכל למצוא חומר רב על יוצרות חרדיות כמו טלי אברהמי, דינה פרלשטיין ואחרות".

מקור

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה