מאת: איש חזון איש 5
ה'ועד' והפעיל המרכזי בו -אליהו פרייליך מוכרים היטב.
ה'ועד' הצליח לשנות את מפת הישיבות הקטנות בירושלים ולהביא לכך שישיבה שמחנכת ל'עציציות' לא תקבל בחורים שמשתייכים לציבור הליטאי הקלאסי.
השאלה היא מה סוד ההצלחה, למרות נסיונות הפרעה תוך כדי גיוס רבנים כאלה ואחרים.
לדעתי, ההצלחה היא הפשטות. והצדק..
פרייליך לא ניסה להסתבך עם צורות מאבק כאלה ואחרות, אלא פנה לפעולה פשוטה: הצגת הנתונים האובייקטיביים לעיני כל ישראל. הוא לא קורא שלא לשלוח לישיבות האלו. הוא לא אומר להלחם בהן. הוא רק מציג את העובדות וכל אחד יפעל כפי ראות עיניו.
מצד שני פועל פה הצדק: הציבור מבין שפרייליך צודק. באופן עקרוני יש עוד אלפים שהיו עושים את זה, אבל פרייליך החליט להרים את הכפפה. וכולם מגבים אותו. ברור לכל שא"א לשלוח לישיבה שבין כתליה נשמעים גידופים על הרב שטיינמן. עוד יותר ברור שאסור לתת לצבועי הפסל לחרף ולגדף ושניה אח"כ להתבכיין למה רודפים אותם.
ולכן נראה לי שגם בפעולות הבאות שלו יצליח הועד ברמה לא פחותה.
בכל פעולה מכל סוג שהוא.
ה'ועד' והפעיל המרכזי בו -אליהו פרייליך מוכרים היטב.
ה'ועד' הצליח לשנות את מפת הישיבות הקטנות בירושלים ולהביא לכך שישיבה שמחנכת ל'עציציות' לא תקבל בחורים שמשתייכים לציבור הליטאי הקלאסי.
השאלה היא מה סוד ההצלחה, למרות נסיונות הפרעה תוך כדי גיוס רבנים כאלה ואחרים.
לדעתי, ההצלחה היא הפשטות. והצדק..
פרייליך לא ניסה להסתבך עם צורות מאבק כאלה ואחרות, אלא פנה לפעולה פשוטה: הצגת הנתונים האובייקטיביים לעיני כל ישראל. הוא לא קורא שלא לשלוח לישיבות האלו. הוא לא אומר להלחם בהן. הוא רק מציג את העובדות וכל אחד יפעל כפי ראות עיניו.
מצד שני פועל פה הצדק: הציבור מבין שפרייליך צודק. באופן עקרוני יש עוד אלפים שהיו עושים את זה, אבל פרייליך החליט להרים את הכפפה. וכולם מגבים אותו. ברור לכל שא"א לשלוח לישיבה שבין כתליה נשמעים גידופים על הרב שטיינמן. עוד יותר ברור שאסור לתת לצבועי הפסל לחרף ולגדף ושניה אח"כ להתבכיין למה רודפים אותם.
ולכן נראה לי שגם בפעולות הבאות שלו יצליח הועד ברמה לא פחותה.
בכל פעולה מכל סוג שהוא.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה