יום שלישי, 24 ביוני 2014

מבקר המדינה פתח בבדיקת אפליית החרדים בקייטנות של משרד החינוך



מבקר המדינה פתח בבדיקת אפליית החרדים בקייטנות של משרד החינוך כך נמסר בישיבת הוועדה לביקורת המדינה שהתכנסה הבוקר לדיון בהדרת מוסדות החינוך החרדיים מתוכנית הקייטנות שיזם משרד החינוך • “משרד החינוך הודיע שהתוכנית היא ‘חינוך, חינוך, חינוך’ אבל החינוך היחיד שיש כאן הוא חינוך לשנאה ולהדרה של ציבורים שלמים”, הוסיף.

משרד מבקר המדינה החל בבדיקת אפליית המגזר החרדי מתוכנית הקייטנות של משרד החינוך, במסגרתם יתקיימו תכניות מוסדרות במוסדות הלימוד בחודש הראשון של החופש הגדול. כך הודיע הבוקר מבקר המדינה, יוסף שפירא, בדיון שהתקיים בוועדה לביקורת המדינה בנושא ביוזמת חברי הכנסת הרב אורי מקלב (יהדות התורה) ודוד אזולאי (ש”ס).

בפתח הישיבה הבהיר ח”כ הרב מקלב כי על פי התוכנית שיזמו שרי החינוך והאוצר, כבר השנה ימשיכו כל ילדי כיתות א’ ו-ב’ ללמוד בבתי הספר למשך שלושה שבועות נוספים לאחר מועד סיום הלימודים, במתכונת קיץ מיוחדת במימון משרד החינוך. “משרד החינוך התגאה בתוכנית ושר החינוך אמר שיוצאת מכאן בשורה שאומרת ‘חינוך, חינוך, חינוך’ – אבל החינוך היחיד שיש פה הוא חינוך לשנאה ולהדרה של ציבור שלם מתוכנית הלימודים בתחושה שזוהי חלק מאג’נדה מובנית מראש, חשוב להדגיש מדובר על תוכנית שכוללת הארכה של שנת הלימודים וכל אלו אשר מציגים זאת כתוכנית העשרתית מעבר לשנת הלימודים הם אינם משקפים את המציאות”, אמר.

“בשבוע שעבר היה כאן בוועדה מנכ”ל המועצה לשלום הילד, ד”ר יצחק קדמן, וגם הוא דרש משר החינוך להתעלות מעל השיקול האישי של רדיפת החרדים ולשקול את ההחלטה שוב, אבל לצערנו שר החינוך נחוש בדעתו להפלות את החינוך החרדי מההטבה”, הוסיף ח”כ הרב אורי מקלב. היועצת המשפטית של משרד החינוך שהשתתפה בדיון ניסתה לנמק את ההחלטה בכך ש”מדובר בתוספת שאינה בבסיס החינוך” ועל כל אין חובה לכלול בכך את כל ילדי ישראל, אולם עמדתה זכתה לביקורת רבה בקרב המשתתפים בדיון.

בתגובה לדברים התייחס היועץ המשפטי של הוועדה לביקורת המדינה כי “הדברים שנאמרו על ידי נציגי משרד החינוך אינם מניחים את הדעת בלשון המעטה”!. מבקר המדינה השופט יוסף שפירא שנכח בדיון הודיע מפאת חשיבות הנושא כי משרדו החל בבדיקת התוכנית וכי ייבחן האם אכן קיימת בה אפליה מובנית. מסקנות בדיקת מבקר המדינה צפויות להתפרסם בזמן הקרוב.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה