יום חמישי, 22 במאי 2014

מהמייל: הטעות הגדולה של אריה דרעי בש"ס

הרב אריה דרעי יו"ר סיעת ש"ס

אריה דרעי טרם הפנים את העובדה שש"ס אחרי עידן מרן הגרע יוסף היא לא שס שהייתה.
בזמן מרן הגרע זצוקל הספיקה מילה אחת כדי לדבר את ה"עמך" בערי הספר.
ואילו היום ש"ס מדברת ומכוונת בעיקר לבני תורה. מתוך מחשבה ששם הכח האמיתי. אך זו טעות.

מי ששם לב לאחרונה מרבה מרן הגרש"מ עמר שליטא להסתובב ולהרבות בדרשות בערי הפריפריה. להדליק את המדורה בהר מירון עם כל עמך בית ישראל ולעומתו מרן הגר"ש כהן שליטא דורש בישיבות ובכינוסי בני תורה כשהבולט בהם הוא הביקור ההיסטורי בעיר התורה בני ברק.
נוצר מצב שמרן הגרש כהן שליטא נהיה המרן של הבני תורה והבחורי ישיבות ואילו מרן הגרש"מ עמר שליטא נהיה המרן של העמך בלקרבם לתורה?

זה לא נגמר ברמת המרן. גם הרב אריה דרעי יו"ר תנועת שס התחיל לפרגן לישיבות הספרדיות הטובות אשר מצמיחות דור של בני תורה (דבר מצויין כשלעצמו).
בדרשה של הכתרתו מרן הגרש כהן שליטא סיפר אריה דרעי על בחור שפעם בא אליו וביקש בכל מאודו שיעזור לו להתקבל לחברון והיום הוא לומד בישיבת יסודות. דרעי המשיך לשבח את הישיבות הספרדיות והתוצר האיכותי שלהם. ואמר שהיום הבקשות שהוא מקבל מהבחורים הטובים זה ללמוד בישיבות כמו מאור התורה. אור לציון. יסודות. יקירי ירושלים וכדומה. שהם ישיבות ספרדיות מצויינות ומועדפות בקרב הבחורים הספרדים הטובים יותר מחברון ועטרת ישראל.

ואני תוהה האם מדובר בתפנית של תנועת שס החדשה להתקרב לציבור הבני תורה ולרומם את הישיבות?
ממה בעצם מורכב המנדטים של שס אם לא בעיקר מהציבור הספרדי שבערי הפריפריה שטובלים במקוואות שקמו בזכות התנועה או שעיקר המנדטים הם בכלל מהציבור הבני תורה שהולך ותופס תאוצה גדולה בציבור הספרדי?

ולא שחס וחלילה יש בי שמץ של ביקורת על ההשקפה של דרעי בנוגע לישיבות. אלא להיפך. מחזק אני את ידיו שמרומם קרנם של בני התורה. מה שלא עשו 13 שנה. אך עם זאת בסופו של יום ייבחן דרעי בקלפי וצריך הוא לזכור איפה יש הכי הרבה פתקי שס. ולצערי הם לא נמצאים בירושלים ובני ברק. אלא בעיירות הפיתוח אצל העמך, ויש צורך עז בשס של היום לשלב בין השניים בטרם יהיה מאוחר.

אין לי קשר לדרעי אז אשמח אם מישהו פה יכול להעביר לו את הדברים

5 תגובות:

  1. כל מה שכתבת נכון אבל הפואנטה היא שדרעי מודע לכל החששות שהעלית והוא פועל בכוונת מכוון ללכד את הגרעין הקשה שזה בני התורה הספרדים סביב הגר"ש כהן במקום להשקיע ב'עמך' שכנראה ילכו למפלגה החדשה של כחלון או לליכוד והוא כבר הפנים את העובדה ש'העמך' כבר לא יצביעו לש"ס בהמוניהם אבל מבחינתו עדיף לטפח את הגרעין הקשה שיהיה בשליטתו המוחלטת אפילו שש"ס תרד ל-7 מנדטים, ולא ש"ס גדולה של 11 מנדטים שכוללת חצרות של הבאבות והרב מזוז והרב עמאר שיתנו לו כל היום הוראות ויפעילו נגדו מורדים כמו אלי ישי וניסים זאב וימצצו לו את הדם

    השבמחק
  2. דרעי חייב לשלב במועצת החכמים את הרב עמאר והרב בקשי, ואולי גם את הרב צדקה והרב אבא שאול. כמה שיותר, ולא משנה מה הדרישות שלהם. הוא לא יוכל להתבסס על מועצת הבובות הקיימת, בפרט שבציבור הספרדי הרחב לא מכירים בכלל את הרב שלום כהן ולמעשה לא סופרים אותו. הבעיה היא שהוא סגר דיל עם הרב יצחק יוסף תמורת זה שאחיו הנפוח יתמנה לרשל"צ בסבב הבא, ואם הרבנים עמאר ובקשי יכנסו למועצת לא יהיה מקום לרשל"צ המכהן להתמנות כנשיא מועצת החכמים לעתיד לבוא, ולכן הרב יצחק יוסף הטיל ווטו על צירוף הרב עמאר

    השבמחק
  3. אתה צודק שדרעי יהיה חייב לצרף עוד גדולי תורה ספרדים למועצת החכמים אבל אין מה להשוות בין הרב בקשי לרב עמאר הרב בקשי לא ניסה מעולם להיות עצמאי ולהקים לעצמו חצר ודרעי לא חושש ממנו ולהיפך הוא גם מתחנן אליו שיבוא לאירועים של ש"ס

    השבמחק
  4. דרעי צודק
    קודם שומרים על הבסיס אח"כ פורצים החוצה
    ושלי יחימוביץ' שלא הבינה את זה איבדה מנדטים למרצ כשלא רצתה לדבר על השלום

    השבמחק
  5. עם כל הכבוד ויש הרבה לרבנים, הרב עמאר לבד יצליח לכבוש את השטח הרבה יותר מכל המועצת יחד

    השבמחק